Vegaaninen pasha
Tervetuloa vieras ( Kirjaudu sisään | Rekisteröidy ) Kirjaudu sisään tai rekisteröidy foorumin käyttäjäksi. Rekisteröityminen on helppoa. Täytät rekisteröintilomakkeen ja vahvistat rekisteröinnin sähköpostissasi. Liity mukavaan ja kasvavaan nettiyhteisöömme nyt. Foorumin jäsenenä voit muun muassa aloittaa keskusteluja sekä osallistua niihin, voit selata jäsenlistaa ja jäsenprofiileja sekä äänestää. Pääset myös lukemaan ja keskustelemaan foorumin jäsenien foorumeihin.
![]() ![]() |
Vegaaninen pasha
| Bombycilla |
31.3.2003, 17:17
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 739 Liittynyt: 9.9.2002 Sijainti: Arnhem, Alankomaat Jäsennumero: 300 Ikä: 26 |
Ensimmäinen "korvikeresepti" minkä näin maitotuotteista luovuttuani kehittelin, onnistui yllättävän hyvin mielestäni.
-1 purkki maustamatonta beneviva-tuorejuustoa -1,5 dl maustamatonta yofua (tai yksi pieni purkki persikkayofua tai hedelmäyofua) - reipas desi soijakermaa (sellaista vaahtoutuvaa) - 1 dl sokeria - reipas ruokalusikallinen sinistä keijua - noin puolen sitruunan mehu ja raastettu kuori - vaniljasokeria, mantelirouhetta ja rusinoita tai muita kuivattuja hedelmiä pienenä silppuna. Ensin kannattaa sulattaa keiju ja jättää se jäähtymään (luulisin tosin ettei keiju ole mitenkään pakollista reseptissä). Sitten pehmitetään benevivaa vähän kulhossa ja lisätään joukkoon yofu ja sekoitetaan tasaiseksi. Soijakerma "vaahdotetaan" sitruunamehulla erikseen ja sekoitetaan sekin joukkoon, sitten lisätään sokeri ja muut aineet, sekoitetaan tasaiseksi ja testataan onko maku hyvä. Ja sitten vaan valutetaan, mieluiten ainakin yön yli. Valutusastiaksi sopii aika hyvin kahvinsuodatin joka vuorataan kostealla suodatinpussilla. Tästä tuleva annos on aika sopiva juuri kahvinsuodattimeen, vaikka ihanteellinen tulos kaiketikin saavutettaisiin aidolla pashamuotilla (jotka ovat käsittääkseni melko isoja kyllä). Lopputulos on mielestäni todella "rahkaisan" makuinen, ja luulen että vähän muuntelemalla tuolla beneviva-yofu-sijakerma-pohjalla voisi väsätä hyvin vaikka luumurahkaa jouluksi tai muuten vaan marja- tai hedelmärahkaa. Mikään hirveän halpa ruoka tämä ei ole, mutta tuskin sitä muutenkaan joka päivä tulisi väsättyä. Bombycilla muokkasi tätä viestiä 1.4.2004, 11:31 |
| Marylee |
1.4.2003, 14:22
Viesti
|
|
shake n bake Ryhmä: Foorumin ylläpitäjä Viestejä: 2895 Liittynyt: 11.11.2002 Sijainti: JKL Jäsennumero: 430 Ikä: 24 |
Hyvä resepti näin pääsiäisen korvilla
|
| Mariana |
15.4.2003, 10:34
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 1039 Liittynyt: 14.12.2002 Sijainti: Uusimaa Jäsennumero: 489 Ikä: 25 |
Itse entisenä intohimoisena pashasyöjänä kiitän todella paljon tästä reseptistä. :-)
|
| dellflow |
1.4.2004, 11:34
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 575 Liittynyt: 20.5.2003 Sijainti: JKL Jäsennumero: 857 Ikä: 19 |
Kuinkas iso se Beneviva -purkki olikaan?
dellflow muokkasi tätä viestiä 1.4.2004, 11:34 |
| Bombycilla |
1.4.2004, 11:41
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 739 Liittynyt: 9.9.2002 Sijainti: Arnhem, Alankomaat Jäsennumero: 300 Ikä: 26 |
200g? tai 250g, en ole ihan varma. Tofuttipurkki taitaa olla 225g, eli jos sitä käyttää, niin voi laittaa yhden purkin tuohon ohjeeseen.
|
| Anna |
1.4.2004, 11:42
Viesti
|
|
Poissaoleva Ryhmä: Foorumin ylläpitäjä Viestejä: 3307 Liittynyt: 30.8.2002 Sijainti: Helsinki Jäsennumero: 288 |
Eikös Benevivapurkki ole 400g ? Jos ei niin sitten 200g. Järjellä kun miettii, niin eihän se voi olla 400, joten sen on oltava 200
|
| Sopuli |
1.4.2004, 16:18
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 319 Liittynyt: 4.3.2003 Jäsennumero: 626 Ikä: 19 |
On se Beneviva-purkki 200g. Tarkistin asian.
|
| KatiA |
11.4.2006, 13:13
Viesti
|
|
Narttu ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 281 Liittynyt: 20.2.2003 Jäsennumero: 605 Ikä: 25 |
Näin olen tehnyt pashaa pari kertaa, ohjeen olen tainnut alunperin väsätä niin että etsin netistä munattoman tai ainakin vähämunaisen pashaohjeen jonka sitten saatavilla olevien ainesten mukaan muokkasin eläimettömäksi. Ainakin minulle on kelvannut, en tiedä maistuuko muille tai onko tämä nyt niin "oikean" pashan oloista että voisi edes pashaksi nimittää, mutta...
100 g keijua (tummansinistä) 0,75 dl sokeria 1 prk (500g) Alpro maustamatonta Yofua 1 prk kauravaniljakastiketta (ei liene merkitystä laittaako Oatlya vai GoGreenia) 2 tl vaniljasokeria 0,5 dl mantelilastuja 0,5 dl sokeroituja appelsiininkuoripaloja (ja/tai rusinoita tms. mitä haluaa laittaa) Vaahdota margariini ja sokeri. Lisää muut aineet sekaan, vaniljakastikkeen voi vaahdottaa jos on viitseliäs (minä en ole ollut, joten en tiedä tuleeko siten sen kummempaa). Voi syödä vaikka heti jos on hätäinen kuten minä, on hieman löysää mutta hyvää. Kahvinsuodattimessa valuttamalla tulee enemmän pashan kaltaista kiinteää. Pääsiäisen kunniaksi ajattelin tehdä seuraavan kerran niin, että valutan Yofun etukäteen ja vaahdotan vaniljakastikkeen ja lisäksi vielä valutan koko seoksen jos tulisi vaikka jotenkin parempaa kuin hätäilemällä tehty. Ohjetta saa muunnella vapaasti ja jos jollain on parannusehdotuksia olisi kiva kuulla. Kevytpasha syntyy vaikka niin että laittaa vain yofua ja vaniljakastiketta + sokeria maun mukaan, mantelilastuja ja hedelmiä. Samalla periaatteellahan syntyy vegaaninen rahka. |
| Dalindeo |
4.4.2007, 10:47
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 3525 Liittynyt: 24.4.2006 Jäsennumero: 4110 |
nostanpas tämän kun pääsiäinen on kohta. silloin voi ehkä jopa tehdä tämän pashan. (itse teen varmasti.)
|
| Lei-a |
4.4.2007, 10:54
Viesti
|
|
Speed heart ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 1934 Liittynyt: 21.8.2005 Jäsennumero: 3367 |
Mä en oo nähnyt kaupassa mitään maustamatonta tuorejuustoa. Onko semmosta siis enää olemassa, vai oonko kulkenut laput silmillä taas kerran?
|
| Dalindeo |
4.4.2007, 10:57
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 3525 Liittynyt: 24.4.2006 Jäsennumero: 4110 |
ei sitä ole enää. mä teen KatiA:n reseptin mukaan.
onko kellään mielipidettä/kokemusta siitä, voiko koko seoksen valuttaa vai pelkästään yofu? Dalindeo muokkasi tätä viestiä 4.4.2007, 11:07 |
| Harri |
4.4.2007, 11:38
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 287 Liittynyt: 22.4.2002 Sijainti: Tampere Jäsennumero: 66 Ikä: 24 |
QUOTE(Lei-a @ 4.4.2007, 11:54) Mä en oo nähnyt kaupassa mitään maustamatonta tuorejuustoa. Onko semmosta siis enää olemassa, vai oonko kulkenut laput silmillä taas kerran? Tofutin maustamatonta tuorejuustoa on myynnissä. Sitä saa Tampereella ainakin Punnitse & Säästä -liikkeistä ja Anttilan K-supermarketista. Eli luulisin, että muidenkin paikkakuntien K-supermarketeista voisi löytyä. Ehkä... |
| Dalindeo |
4.4.2007, 11:41
Viesti
|
|
|
| viivuska |
4.4.2007, 14:25
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 392 Liittynyt: 12.8.2006 Jäsennumero: 4484 |
Kävin tänään kaupasta tuota Beneviva-juttua etsimässä, enkä löytänyt, joten toimiiko se siis ilman? Pelkällä pehmeellä tofulla? Vai tunkeeko siihen sen seuraksi sitten kaurakermaa? Hmmmm.. Sitten ärsyttää jos menee pilalle.
Mutta hyvää siitä varmaan tulee, ja ei kai sillä koostumuksella loppujen lopuksi sitten niin ole väliä, makuhan se ratkaisee. |
| Marylee |
4.4.2007, 17:26
Viesti
|
|
shake n bake Ryhmä: Foorumin ylläpitäjä Viestejä: 2895 Liittynyt: 11.11.2002 Sijainti: JKL Jäsennumero: 430 Ikä: 24 |
|
![]() ![]() ![]() |
| TEKSTIVERSIO | Sivu latautui: 9.2.2010 - 01:28 |
|
Eläinoikeusfoorumi on paikka eläinten oikeuksista ja kasvissyönnistä keskustelulle. Eläinoikeusfoorumi ei ole Oikeutta Eläimille -yhdistyksen foorumi, vaan OE tarjoaa kotisivujensa alta foorumille tilaa internetissä. Jokainen kirjoittaja edustaa itseään. Foorumin keskusteluja valvoo ylläpitotiimi. |