Pirtelöitä / Smoothieita
Tervetuloa vieras ( Kirjaudu sisään | Rekisteröidy ) Kirjaudu sisään tai rekisteröidy foorumin käyttäjäksi. Rekisteröityminen on helppoa. Täytät rekisteröintilomakkeen ja vahvistat rekisteröinnin sähköpostissasi. Liity mukavaan ja kasvavaan nettiyhteisöömme nyt. Foorumin jäsenenä voit muun muassa aloittaa keskusteluja sekä osallistua niihin, voit selata jäsenlistaa ja jäsenprofiileja sekä äänestää. Pääset myös lukemaan ja keskustelemaan foorumin jäsenien foorumeihin.
![]() ![]() |
Pirtelöitä / Smoothieita
| tija |
2.10.2003, 10:44
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 75 Liittynyt: 25.9.2003 Jäsennumero: 1348 Ikä: 19 |
Tässä annos vaikka kahdelle
2-4dl Auringonkukansiemeniä. 2-4dl Seesaminsiemeniä. 1-2dl Rusinoita tai kuivattuja taateleita. 4-6dl Haluamiasi marjoja. Itse käytin puolukkaa ja mustikkaa. Liota auringonkukansiemeniä yön yli ja laita vettä hieman yli kaikkien siementen. Liota rusinoita tai taateleita yön yli ja vettä niin kaikkien ylle. Liota seesaminsiemeniä pari tuntia ennen kuin aloitat pirtelön teon. Ohje: Laita tehosekoittimeen Kaikki siemenet ja kaada päälle rusinoiden vettä, riippuen miten paksua pirtelöstä haluat. Sekoita ne " puuroksi". Lisää marjat ja sekoita hieman. Pirtelön makeus tehdään rusinoilla tai taateleilla laita ne sekoittimeen viimeisenä ja annan koneen pyöriä vielä muutama kierros. Nauti heti! Huom! Pirtelö on parempaa kun siemenet ja marjat ei ole täysin hajonneet. |
| Apricot |
29.12.2004, 16:10
Viesti
|
|
otus ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 1355 Liittynyt: 10.7.2004 Sijainti: Turku Jäsennumero: 2344 Ikä: 23 |
Tein äsken niin hassunhauskan pirtelön (tai mikä juoma nyt olikaa) että pitää ihan laittaa ohje tänne.
Mun oudolle makuaistille tää oli just mainio, en sitte tiedä mitä muut tykkää Niin, ja tähän tarvii aika tehokkaan tehosekottimen.. 1 banaani 1 porkkana 1/2 dl mansikoita (elikkäs pakkasesta) yhen mandariinin mehu, hedelmälihaa jos tykkää seesamin- ja auringonkukansiemeniä oman maun mukaan loraus kauramaitoa tai vettä Ensin siemenet banaanin kanssa, niin ne saa aika hyvin rikottua, ei jää kovin isoja paloja. Sitte porkkana ja mansikat sekaan ja soseutetaan hyvin. Sitte mandariini ja kauramaitoa sen verran, että tulee sopivan paksua. Tästä jää aika rakeista, mutta eipä se ainakaan mua haitannu |
| heini |
29.12.2004, 21:16
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 140 Liittynyt: 16.12.2004 Sijainti: lahti Jäsennumero: 2758 Ikä: 26 |
tulee mieleen banaanikaakao, jota olen joskus kauan sitten tehnyt. eli banaania, kaakaojauhetta ja maitoa (kasvismaidot käy varmaan myös) sekoitetaan tehosekottimella ja juoma on valmis.
herkullisia juomia saa myös tehosekoittamalla marjoja, hedelmiä ja mehuja. halutessaan juomaan voi lisätä alkoholia. |
| suola |
2.1.2005, 15:07
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 378 Liittynyt: 1.12.2003 Sijainti: Helsinki Jäsennumero: 1694 |
Laitoitko ton porkkanan sekaan siis ihan raakana ja se meni tarpeeksi hienoksi soosiksi, jotta paloja ei huomannut?
|
| Apricot |
2.1.2005, 21:44
Viesti
|
|
otus ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 1355 Liittynyt: 10.7.2004 Sijainti: Turku Jäsennumero: 2344 Ikä: 23 |
Joo. Tai no olihan se sellasta rakeista, mutta ei se mua häirinny
|
| Anni |
2.1.2005, 22:54
Viesti
|
|
Aina eksyksissä ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 1057 Liittynyt: 11.9.2003 Sijainti: Tampere Jäsennumero: 1137 Ikä: 25 |
Mä oon joskus tehnyt sellaista juomaa, mihin raastoin raastinraudan hienoimmalla terällä porkkanaa. Kyllä siitä ihan juomakelpoisen pientä tuli.
|
| drone |
26.1.2005, 15:22
Viesti
|
|
cookie monster ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Poistunut jäsen Viestejä: 881 Liittynyt: 23.12.2004 Jäsennumero: 2781 Ikä: 23 |
mun kämppis kyseli eilen illalla multa & muilta kämppiksiltä että uskotaanko, että se voi tehdä pirtelöä ilman pirtelöaineksia. ei uskottu. ois kannattanu koska onnistuihan se
se pirtelö muistutti vähän tota samaa mikä on tässä topikissa. mutta pirtelöohje lyhykäisyydessään meni suunnilleen näin: pari senttiä seesaminsiemeniä kipon pohjalle. niitä tehosekoitetaan ihan pieneks. lisätään vettä jolloin saadaan "seesaminsiemenmaito" sinne sitten banaania ja sokeria ja kuivahedelmiä. oli kyllä tosi hyvää ja raikasta kaikesta epäilyistä huolimatta! QUOTE(Apricot @ 29.12.2004, 15:10) Tein äsken niin hassunhauskan pirtelön (tai mikä juoma nyt olikaa) että pitää ihan laittaa ohje tänne. |
| Bombycilla |
28.1.2005, 03:05
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 742 Liittynyt: 9.9.2002 Sijainti: Arnhem, Alankomaat Jäsennumero: 300 Ikä: 28 |
Mä olen välillä tehnyt sellaista juomaa mihin olen raastanut porkkanaa raastimen pienellä terällä ja pistänyt sitten tehosekoittimeen (sai sauvasekoittajalla sörssinyt) vaihtelevien hedelmien ja mehun kanssa. Tuli tuosta mieleen, että pakastemansikat varmaan kanssa sopis aika hyvin sellaiseen porkkana-appelsiini/mandariini -juomaan.
|
| Seitti |
17.3.2005, 15:36
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 5710 Liittynyt: 26.9.2003 Sijainti: Turku Jäsennumero: 1367 Ikä: 24 |
Tein äsken tälläistä pirtelöä (tai miksi tätä nyt ikinä kuuluukaan kutsua...)
-jäisiä metsämansikoita (n. kourallinen) -1 kiivi - n. dl maustamatonta soijajugurttia - kauramaitoa ja marlin ananas-greippi -tuoremehua Ja kaikki sekaisin sauvasekoittimella. Nam |
| punainen |
17.3.2005, 16:10
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 1805 Liittynyt: 31.12.2004 Sijainti: Turku Jäsennumero: 2810 |
QUOTE(Apricot @ 29.12.2004, 15:10) 1 banaani 1 porkkana 1/2 dl mansikoita (elikkäs pakkasesta) yhen mandariinin mehu, hedelmälihaa jos tykkää seesamin- ja auringonkukansiemeniä oman maun mukaan loraus kauramaitoa tai vettä Tää toimii. Pakollisia aineita on auringonkukan- ja seesaminisiemenet (käytän liotettuja) ja vähintään ½ banaani. Lisäksi jotain väkevää esim kiivi, mansikka puolukka, appelsiinimehu. Omena ja porkkana sopii joukkoon samoin soijajauho tai leseet tai joku öljy. Oikeesti hyviä terveyspommeja saa aikaiseksi. |
| ViluKissa |
17.3.2005, 23:14
Viesti
|
|
niivittäjä ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Entinen ylläpitäjä Viestejä: 2215 Liittynyt: 24.9.2004 Sijainti: kuudes oikealta Jäsennumero: 2524 Ikä: 26 |
Mä laitan aina smoothien näin:
1 banaani jäisiä mansikoita/vadelmia/mustikoita alpron soijamaitoa niin paljon että koostumus on pirtelömäistä Tosta tulee tosi makeaa ja paksua. Mä en kyllä laita smoothieen leseitä tai siemeniä, terveysruoat on sitten erikseen |
| punainen |
17.3.2005, 23:49
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 1805 Liittynyt: 31.12.2004 Sijainti: Turku Jäsennumero: 2810 |
QUOTE(ViluKissa @ 17.3.2005, 22:14) Mä en kyllä laita smoothieen leseitä tai siemeniä, terveysruoat on sitten erikseen Mä oon niin pa, ettei mulla oo koskaan maitoa tai jugurttia, noi siemenet tekee sellaista hyvää täyteläisyyttä. |
| asa |
19.3.2005, 01:34
Viesti
|
|
Uusi jäsen ![]() Ryhmä: Foorumin jäsen Viestejä: 27 Liittynyt: 11.2.2004 Sijainti: Helsinki Jäsennumero: 1944 Ikä: 23 |
Tosi helppo pirtelön/sorbetin välivaihde syntyy marjoista ja vedestä.
n. 2-3 dl pakastemarjoja kuppiin, vettä niin että marjat juuri peittyvät, sokeria reilusti, sitten vaan tehosekottimella kaikki sotkuksi ja hyvää on. Tossa voi varmaan käyttää myö sulaneita marjoja(helpompi muussata) tosin silloin se ei varmaan maistu yhtä raikkaalle. |
| raasu |
19.3.2005, 14:40
Viesti
|
|
Foorumin jäsen ![]() ![]() ![]() Ryhmä: Poistunut jäsen Viestejä: 337 Liittynyt: 19.10.2002 Sijainti: Turku Jäsennumero: 378 Ikä: 22 |
QUOTE(asa @ 19.3.2005, 00:34) Tosi helppo pirtelön/sorbetin välivaihde syntyy marjoista ja vedestä. n. 2-3 dl pakastemarjoja kuppiin, vettä niin että marjat juuri peittyvät, sokeria reilusti, sitten vaan tehosekottimella kaikki sotkuksi ja hyvää on. Tossa voi varmaan käyttää myö sulaneita marjoja(helpompi muussata) tosin silloin se ei varmaan maistu yhtä raikkaalle. mie teen kanssa paljon tuollaisia, on tosi hyvää, mutta itse en laita sokeria. marjat maistuu ihanan makeilta muutenkin. mansikka on yksinäänkin hyvää, mut jos laittaa lisäksi vielä vadelmaa tai mustikkaa niin nam |
| Anna |
16.4.2005, 23:24
Viesti
|
|
Poissaoleva Ryhmä: Foorumin ylläpitäjä Viestejä: 3307 Liittynyt: 30.8.2002 Sijainti: Helsinki Jäsennumero: 288 |
Maailman terveellisin jäätelö
Monelle onkin varmaan jo tuttu keksintö, mutta kesä on tulossa niin laitetaan kaikkien iloksi. Mä oon syönyt lähes pelkkiä näitä nyt 2-3 viikkoa Tarvitset: pakastimen * tehosekoittimen/sauvavatkaimen/tms kasvimaitoa/vettä pakastemarjoja ja/tai -hedelmiä (proteiinijauhetta) (jogurttia) Kaikki blenderiin, surrr ja kas, maailman terveellisin jäätelö on valmis Lempparimakuja tällä hetkellä: mansikka, vadelma, mustikka ja mustaherukka kaikissa eri kombinaatioissa mansikka ja mango mansikka ja hunajameloni Mä en ihan heti keksi mitään hedelmää tai marjaa mitä ei voisi kokeilla, jos siitä siis tykkää sellaisenaankin. Eli rohkeasti jänniä sekoituksia väsäämään * Ilmankin tietty onnistuu, jos hakee pakastemarjat kaupasta ja tekee heti |
![]() ![]() ![]() |
| TEKSTIVERSIO | Sivu latautui: 8.9.2010 - 16:47 |
|
Eläinoikeusfoorumi on paikka eläinten oikeuksista ja kasvissyönnistä keskustelulle. Eläinoikeusfoorumi ei ole Oikeutta Eläimille -yhdistyksen foorumi, vaan OE tarjoaa kotisivujensa alta foorumille tilaa internetissä. Jokainen kirjoittaja edustaa itseään. Foorumin keskusteluja valvoo ylläpitotiimi. |