Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vegaaniset häät
Eläinoikeusfoorumi > KASVISSYÖNTI JA VEGANISMI > KASVISSYÖNTI & VEGANISMI
Pages: 1, 2, 3
Esteria
Vaikka olenkin jo teknisesti ottaen rouviintunut, hääjuhla on vielä pitämättä. Nyt olen törmännyt sellaiseen hankalaan asiaan, että hääpaikkaa ei saa vuokrattua ottamatta ruokaa. Haluaisin kuitenkin todistaa ihmisille että juhlat voi pitää ilman (kuolleita) eläimiä, ja tarjota herkullista ja tukevaa kasviperäistä ruokaa.

Onko kenelläkään kokemusta (mielellään tietysti oman alueeni eli Oulun seudun) juhlapaikoista erityisruokavaliomenulla? Lähes kaikki juhlapaikat (lukuunottamatta joitain kulahtaneita nuorisoseurantaloja) tarjoavat paikkaa vuokralle vain valmiiksi suunniteltujen menujen hinnalla (hinta per nenu). Voikohan tätä mitenkään kiertää? Pystyisin toki itse antamaan tarkkojakin reseptejä ja raaka-aineitakin pitopalveluhenkilökunnalle, jos heidän puolestaan asiakkaan raaka-aineiden käyttö ja menun muuttaminen on mahdollista. Missään ei ainakaan sanallakaan vihjata siihen suuntaan, että erityisruokavaliot voitaisiin ottaa huomioon.

Ajattelin vain kysyä muiden kokemuksia ennen kuin alan lähettää jokikiseen Oulun alueen juhlataloon sähköpostia ja tinkaamaan asiaa.

Onneksi hätätapauksessa juhlat voi (ainakin luultavasti) pitää Merijärvellä äitini maatilamajoitustilalla, siellä ei ainakaan tule kaupanpäällisiksi lihaa kun ottaa talon. *vaimeaa murinaa*
tuulitar
Oletko kysynyt Hilkusta? Oppilasravintola, eli opiskelijoiden tekemää ruokaa. Saa halvemmalla ja mielestäni pitäisi saada kasvisruokavalionakin. Soita?
Perttu
Oulun pitokokit tekivät aikoinaan karonkkaani pyynnöstä kasvismenun (noutopöytä). Hyvää oli ja homma toimi.

Juhlapaikoista (siis sellaisista, joihin voi viedä omat ruuat ja viinat) paras on Arkkitehtikillan talo Pikisaaressa.
coco
Mulla tulee mieleen vaan, että jos ne tekisivät sieltä etrasta ruokaa muuallekin?
Esteria
Tuo arkkitehtikillan talo tosiaan kuulostaa hyvältä. Meillä on vain niin suuret suvut että tiedä häntä sitten mahtuisimme tuonne.. Kiitos tiedosta, pitää selvitellä!

Hilikkua ajattelin myös. Nämä ovat vähän kaikki suunnitteluasteella vasta kun ei päivämäärääkään (hääviin vuodenaikaakaan) ole tiedossa biggrin.gif
Esteria
Onko kukaan pitänyt häissä kokonaan vegaanista menua? Mitä lihaanisukulaiset ovat tykännet? Teittekö ruuat itse/tilasitteko pitopalvelusta - miten onnistui? Kertokaa kaikki, jos on kokemuksia muistakin juhlista. Itse osaan kyllä tehdä, mutta morsiamen aika voi olla kortilla, eikä minulla ole kokemusta sadalle hengelle kokkaamisesta...
larkki
QUOTE(Esteria @ 14.8.2007, 21:37)
Onko kukaan pitänyt häissä kokonaan vegaanista menua? Mitä lihaanisukulaiset ovat tykännet? Teittekö ruuat itse/tilasitteko pitopalvelusta - miten onnistui? Kertokaa kaikki, jos on kokemuksia muistakin juhlista. Itse osaan kyllä tehdä, mutta morsiamen aika voi olla kortilla, eikä minulla ole kokemusta sadalle hengelle kokkaamisesta...
*

Onko sulla innokkaita vegaaniystäviä, jotka vois toimia sulle pitopalveluna? Saisi varmasti maittavampaa ruokaa, kun pitopalvelusta, jolla on vähän tai ei lainkaan kokemusta vegaanisen ruoan valmistuksesta... Oon varma, että jos ruoka on hyvää, sitä on riittävästi ja se on kauniisti esillä, sekasyöjät ei ees huomaa, että lihaa ei ole. smile.gif "Kaikkiruokaiset" (tätä termiähän sekasyöjät usein käyttävät saadakseen kasvisruokailijat vaikuttamaan nirsoilta) ovat tunnetusti suhteellisen välinpitämättömiä ruokansa ainesosista (jos ei oo allergioita).

Oon kyllä kuullu kokonaan vegaanisista häistä, mutta täällä Helsingissä. Ainakin Silvopleelta luulisi onnistuvan koko häämenun tilaaminen.
henri.
QUOTE(larkki @ 16.8.2007, 10:30)
Oon kyllä kuullu kokonaan vegaanisista häistä, mutta täällä Helsingissä. Ainakin Silvopleelta luulisi onnistuvan koko häämenun tilaaminen.
*

Mä oon ollut kaksissa häissä, joissa on tarjolla ollut pelkästään vegaanista ruokaa. Kummatkin pk-seudulla ja ruoat kai jostain pitopalvelusta. Oulun suhteen mulla ei kyllä ole mitään tietoa mistään, joten en siinä asiassa osaa auttaa.
TuraSatana
Tässä yksi pariskunta jotka aikovat pitää tunnustuksettomat pienimuotoiset (tai katsotaan miten isoiksi ne vielä paisuu) häät, tai pikemminkin pakanalliset kätten yhteen liittäjäiset, vegaani- ja kasvisruokatarjoilulla. Nähtävästi teemme tarjottavat yhdessä avopuolison kanssa joka on ravintola-alan koulutus ja tykkäämme tehdä yhdessä ruokaa ja leipoa. Olisi kiva vaihtaa menu-ideoita! smile.gif Itse majailemme Helsingissä.
uvi
Mut saa sitten kutsua kaikkiin vegaanisiin häihin vieraaksi smile.gif
mevvu
Jossain muussa ketjussa olikin mainostettu VegNews -lehtä, joka tekee joka vuosi jutun vegaanihäistä menuineen. Ehkä vaikkapa vuoden 2006 häistä saisi jotain vinkkejä omiin häihin. smile.gif
Esteria
Hmm.. olette kuulleet.. Eikö kukaan vegaani mene normaalisti koskaan naimisiin vai tyytyvätkö kaikki yleensä siihen että itse syövät eri ruokaa kuin muu hääväki?

Ollaan päätymässä siihen että yritetään haalia omaa porukkaa tekemään (ei, en todellakaan tunne irl muita vegaaneja) niin että minä johtaisin ruuanvalmistusta. Toivottavasti toimii käytännössä...
Emer
QUOTE(Esteria @ 18.8.2007, 19:46)
Hmm.. olette kuulleet.. Eikö kukaan vegaani mene normaalisti koskaan naimisiin vai tyytyvätkö kaikki yleensä siihen että itse syövät eri ruokaa kuin muu hääväki?

Ehdottomasti häävieraille ei kannata ruveta väsäämään liharuokia, kyllä ne vegaaniruualla pärjäävät yhden illan (ja ties vaikka tykästyisivät siihen muutenkin). Meidän häissä muistaakseni vain yksi urputti siitä, ettei ollut lihaa, eikä sekään tainnut kovin tosissaan olla. Lisäksi luulisi, että useimmat pitoPALVELUt suostuisivat toteuttamaan asiakkaiden toiveiden mukaisen ruuan, ainakin riittävällä ohjeistuksella. Lisää stressiähän semmoinen vaan on, jos itse kaiken joutuu väsäämään!
Perttu
QUOTE(Esteria @ 18.8.2007, 18:46)
*

Epäilisin kyllä vahvasti, että kukaan vegaani on tarjonnut häissään vierailleen liharuokaa blink.gif
Seitti
QUOTE(Perttu @ 18.8.2007, 20:50)
Epäilisin kyllä vahvasti, että kukaan vegaani on tarjonnut häissään vierailleen liharuokaa  blink.gif
*

Paitsi ehkä sitten, jos vegaani ja sekasyöjä menevät keskenään naimisiin.
Perttu
QUOTE(Seitti @ 18.8.2007, 20:52)
*

Silti.
Emer
QUOTE(Seitti @ 18.8.2007, 21:52)

Vegaanin ei pidä mennä naimisiin ennen kuin on saanut puoliskonsa käännytettyä biggrin.gif
Seitti
QUOTE(Emer @ 18.8.2007, 20:54)
Vegaanin ei pidä mennä naimisiin ennen kuin on saanut puoliskonsa käännytettyä  biggrin.gif
*

Mä en varmasti saa tota käännytettyä vegaaniksi, saati sitten menemään naimisiin, mut miehen vanhemmilla olisi kyllä pitopalvelu tongue.gif
Esteria
No, öö rolleyes.gif Tuo on kyllä sekasyöjä (kodin ulkopuolella), mutta oon siitä itse asiassa aika ylpeä että se mukisematta suostui siihen että meidän häissä ei tarjottaisi lihaa.. Arvaan että siitä tulee vielä sota joidenkin sukulaisten kanssa.

Lisää tietoa, lisää vinkkejä! Tästähän tulee hyvä ketju (ainakin jos ei vedä pidemmälle tuota joopas eipäs tarjotaanpas -väittelynalkua).
Emer
QUOTE(Esteria @ 18.8.2007, 21:58)
No, öö  rolleyes.gif Tuo on kyllä sekasyöjä (kodin ulkopuolella), mutta oon siitä itse asiassa aika ylpeä että se mukisematta suostui siihen että meidän häissä ei tarjottaisi lihaa..

No hyvä saalis semmoinenkin, ehtiihän sitä pehmittämistä sitten jatkaa smile.gif.

Arvaan että siitä tulee vielä sota joidenkin sukulaisten kanssa.

Mut oikeasti olen sitä mieltä, että häät on morsiusparin häät ja siksi just sellaiset kuin te niistä haluatte. Ihan turha miettiä sitä että joku saattaa paheksua kasvisruokaa. Sitä paitsi ei sitä tarvitse niin kauheasti etukäteen mainostaa - tuskin kukaan lähtee ovet paukkuen häistä siinä vaiheessa, kun ruoka tarjoillaan, vaikka pihviä ei eteen pistettäiskään. Ei että uskoisin että sen takia ylipäätään joku jättäisi tulematta. Jos joku jättäisi, sellaiset eivät ole kutsun arvoisia.
Emer
QUOTE(Seitti @ 18.8.2007, 21:56)
Mä en varmasti saa tota käännytettyä vegaaniksi

Voi ei, tässä kaatuu kyllä kaikki illuusiot hyvällä ruualla käännyttämisestä, jos edes sä et kaikkine mahtavine herkkuruokinesi siinä onnistu!
hipkunmullaviiraa
Jos pääsisin joskus naimisiin jonkun kanssa, ja järjestäisimme häät, olisi minusta ihanaa, jos tarjottaisiin perunoita, sienikastiketta ja viinirypäleillä koristeltua kylmäsavutofuä. Aluksi voisi olla kylmää avokädokeittoa ja samppanjaa. Ja jälkipalana haakakku ja kahvia. Ja sitten vois olla vielä munakoisopizzaa. Ei sillä väliä, vaikka olisi muutakin. Kun pääsisi edes naimisiin.
Esteria
hipkunmullaviiraa, tosi herkullisen kuuloinen menu! Saatan ehkä varastaa ideasi... teehee.gif Rakastan kyllä sieniä itsekin, ja savutofu on minusta jokseenkin makkaran makuisena aika omni-friendly ruoka-aine, joten nuo olisivat kyllä sopivia. Alkukeitto toisi juhlan tuntua, mutta ei olisi niin tukeva että kaikki söisivät itsensä ähkyyn ennen pääruokaa (juu, olen ollut häissä jossa oli alkupalanoutopöytä ja sataa sorttia).
hipkunmullaviiraa
sä meinaat päästä naimisiin? Voi ei! Onneksi olkoon? Ajattelitko pitää kirkkohäät, kannattanee varautua sateeseen ja pitää katollisessa kirkossa. Sillai että voi istuskella koko seremonian ajan. Vois ehkä siellä kirkossa jo tarjota esmes jotain öylättiä tms. Tai sitten soivattais kymmenen eri virttä jotka täytyy laulaa seisten. Riisiä ei kuulemma kannata heittää, kun ne ei oo linnuille hyvä, mut auringonkukan siemeniä vois ittekin napostella heitellessä.
Blindis
Meillä oli vegaaniset häät, 150 vierasta ja juhlat oli Pasilan Rauhanasemalla 1998. Pääruoka oli tilattu jo edesmenneestä vegeravintolasta, Seitanista tehtyä "karjalanpaistia". Hiton hyvää ja lihikset luulivat oikeaksi liharuuaksi smile.gif

Muu säätö oli omaa tekoa, salaatit, ruokaisat makaronisalaatit, voileipäkakut, kakut, leivät ja levitteet (hummus)

Hyvällä porukalla juhlat onnistuivat yli odotusten. itse juhlien järjestämiseen osallistui n. kymmenen henkeä.

Nyt teen voileipäkakut ystävämme häihin seuraavalle viikonlopulle.

Helppoa ja hauskaa.

T: Mikki
user posted image
uvi
QUOTE(Blindis @ 19.8.2007, 11:13)
Meillä oli vegaaniset häät, 150 vierasta ja juhlat oli Pasilan Rauhanasemalla 1998. Pääruoka oli tilattu jo edesmenneestä vegeravintolasta, Seitanista tehtyä "karjalanpaistia". Hiton hyvää ja lihikset luulivat oikeaksi liharuuaksi smile.gif

Muu säätö oli omaa tekoa, salaatit, ruokaisat makaronisalaatit, voileipäkakut, kakut, leivät ja levitteet (hummus)

Hyvällä porukalla juhlat onnistuivat yli odotusten. itse juhlien järjestämiseen osallistui n. kymmenen henkeä.

Nyt teen voileipäkakut ystävämme häihin seuraavalle viikonlopulle.

Helppoa ja hauskaa.

T: Mikki
user posted image
*

Härregyyd. Ei ihan helposti tunnistais teitä tosta hääkuvasta biggrin.gif
wub.gif

Blindis
Kasvisyönti kasvattaa biggrin.gif

nim. 120kg lasissa...
... työn alla 40 kg tiputus...
user posted image

Blindis
hääkuva (ne jotka suostuivat kuvaan):
user posted image

Kuva isona: http://muukkonen.fi/haaiso.jpg
Joni
hehe, blast from the past! Hyva kuva smile.gif
Esteria
QUOTE(hipkunmullaviiraa @ 18.8.2007, 22:45)
sä meinaat päästä naimisiin? Voi ei! Onneksi olkoon? Ajattelitko pitää kirkkohäät, kannattanee varautua sateeseen ja pitää katollisessa kirkossa. Sillai että voi istuskella koko seremonian ajan. Vois ehkä siellä kirkossa jo tarjota esmes jotain öylättiä tms. Tai sitten soivattais kymmenen eri virttä jotka täytyy laulaa seisten. Riisiä ei kuulemma kannata heittää, kun ne ei oo linnuille hyvä, mut auringonkukan siemeniä vois ittekin napostella heitellessä.
*

Ehh.. tota joo. Muistithan varmasti lääkkeet aamulla? teehee.gif Noeivais.

Kirkkoa ei luultavasti tule. Meidät on jo vihitty, joten se olisi muutenkin vain siunaus, se olennoituu siinä tapauksessa että sulhasenpuoli alkaa sitä niin palavasti haluta että jaksaa itse järjestää.
Ei me epäekologisia riisejä heitellä, varmaan jotain kivoja saippuakuplia tai sellasta, tai sitten kauraa tms vähän ystävällisempää viljaa.
pupuankka
QUOTE(Esteria @ 18.8.2007, 18:46)

Ollaan päätymässä siihen että yritetään haalia omaa porukkaa tekemään (ei, en todellakaan tunne irl muita vegaaneja) niin että minä johtaisin ruuanvalmistusta. Toivottavasti toimii käytännössä...
*

Kysy Martoilta. smile.gif Ne teki tääl Jyväskylässä mulle vegaaniset pöperöt yo-juhliin ja olisivat tehneet valmistujaisiinkin jos ei olis tullut yllättävä sairastapaus (onneks yksi seitanin lapsi pelasti tilanteen smile.gif ).

http://www.martat.fi/yhteystiedot/
kdog
QUOTE(Joni @ 19.8.2007, 12:41)
hehe, blast from the past! Hyva kuva smile.gif
*

edelleen hotein morsiusneito jonka oon nähnyt.

ja paras ruokalista.
Helga
QUOTE(kdog @ 22.8.2007, 19:56)
edelleen hotein morsiusneito jonka oon nähnyt.

Ja siistein puku. Muutenkin kiva katella mitä tutuilla on ollut päällä tuolloin muinoin.

Viimeks kun olin vegaanisissa häissä naimisiinmenijät olivat itse tehneet safkat ja ne oli kyllä ihan tajuttoman hyviä, tuhatta sorttia ja kaikkea riittävästi. Pitäisköhän ihan mennä naimisiiin niin sais pitää valtavat juhlat?
Esteria
Näillä itse tehneillä ei varmaan ole ollut 100 hengen pippaloita?
Helga
QUOTE(Esteria @ 22.8.2007, 23:13)
Näillä itse tehneillä ei varmaan ole ollut 100 hengen pippaloita?
No ainakin sadan hengen!

edit: Olen siis ollut useammissa tsi-pippaloissa joissa on ollut vieraita tuo suunnilleen sata, ja niin monelle kokkaaminen vaatii kyllä vähän aiempaa kokemusta suurten ruokamäärien käsittelystä ja muutenkin kovasti aikaa ja energiaa. En siis välttämättä suosittele jos ajatuskin vaikuttaa raskaalta. Löydätte varmasti jonkin hyvän lafkan kokkailemaan puolestanne!
Esteria
Näillä näkymin suunnitellaan että palkataan (siis ihan oikeasti palkan edestä) ruokakokemuksisia sukulaisia tekemään keittiöhommat. Pitäisi kuitenkin löytyä useampi jonkinlaisen emäntäkoulun tai muun käynyt.. Tuntuu näin äkkiseltään, että sukulaisille olisi helpompaa itse opastaa reseptit ja muut, ja he sitten hoitaisivat siitä sen puolen, että kuinka käsitellä sadan hengen ruuat/ruoka-aineet, koska sitä minä en osaa.
Erica
QUOTE(Esteria @ 8.8.2007, 19:28)
Vaikka olenkin jo teknisesti ottaen rouviintunut, hääjuhla on vielä pitämättä. Nyt olen törmännyt sellaiseen hankalaan asiaan, että hääpaikkaa ei saa vuokrattua ottamatta ruokaa. Haluaisin kuitenkin todistaa ihmisille että juhlat voi pitää ilman (kuolleita) eläimiä, ja tarjota herkullista ja tukevaa kasviperäistä ruokaa.

Lähes kaikki juhlapaikat (lukuunottamatta joitain kulahtaneita nuorisoseurantaloja) tarjoavat paikkaa vuokralle vain valmiiksi suunniteltujen menujen hinnalla (hinta per nenu). Voikohan tätä mitenkään kiertää? Pystyisin toki itse antamaan tarkkojakin reseptejä ja raaka-aineitakin pitopalveluhenkilökunnalle, jos heidän puolestaan asiakkaan raaka-aineiden käyttö ja menun muuttaminen on mahdollista. Missään ei ainakaan sanallakaan vihjata siihen suuntaan, että erityisruokavaliot voitaisiin ottaa huomioon.
*

Rahalla saa mitä tahansa, kyllä ne valmiita menuja tarjoavat lafkat tekee aivan varmasti vegaaniruokaa kun vaan hinnasta sovitaan. Voi vaikka itse suunnitella koko menun, mutta siihen joutuu luultavasti liittämään reseptit.

Erikoisruokavaliot otetaan kyllä huomioon lisämaksusta, esimerkiksi diabetesta tai keliakiaa sairastaville saa tarvittaessa omat ruuat.

Itse menin naimisiin 4/06 ja koska appivanhemmat järjesti ja maksoi hääjuhlan niin meillä ei miehen kanssa ollut kovin paljoa sananvaltaa. Me ei edes haluttu koko hääjuhlaa, me oltais haluttu ainoastaan kirkollinen seremonia koska ainoastaan sillä on meille merkitystä.
Siis aivan hirveet tappelut käytiin tosta häämenusta, apit ois halunnu siihen lihaa joka ruokalajiin (paitsi meille hääparille + vegevieraille tietty erikseen kasvisruoka). Huutamisen, tappelun, ovien paiskomisen ja "me ei tulla sinne häihin, pitäkää ne keskenänne"-uhkausten jälkeen apit suostui siihen, että juhlissa on sekasyöjille pesco-vegetaristi-menu. Niiden juhlien takia meni henki monelta sadalta hummerilta, ravulta, osterilta ja kalalta sad.gif ranting.gif Edit: Vegaaninen menu olis kaikenlisäksi maksanut vähemmän kuin tuo kala-menu!
Luonnonsilkkisestä hääpuvusta sentään kieltäydyin ja aitoa helminauhaa en suostunut kaulaani laittamaan. Ostin sitten itselleni tekohelminauhan 50 centillä torilta ja anoppi oli kauhuissaan "jos joku vaikka huomaa ettei se ole aito" wacko.gif Mun anopilla on siis 7 tai 8 turkkia: minkkiä, kettua, kania ja ties mitä eläintä. Mä en tajuu sitä kun se on muuten niin ihana ihminen, tosi kiltti ja altruisti, joten luulis että sillä riittäis empatiaa eläimillekin. Mutta kun ei sad.gif Ja appi on ex-metsästäjä, olis kai vieläkin jos sen kunto kestäis metsissä rämpimistä ja koirien päivittäistä hoitamista/liikuttamista, joten melko vannoutuneesta lihansyöjästä on kyse.

Itseasiassa olen todella pahoillani siitä, että ei miehen kanssa yksinkertaisesti kieltäydytty koko hääjuhlasta ilman vegaanista menua. Se olis kyllä tarkoittanut vuosia kestävää sisällissotaa perheessä...mutta se olis ollu sen arvoista. Kaikki te, joilla häämenu-sota on vielä edessä, pitäkää päänne! Toivon todella, että olisin itsekin pitänyt sad.gif

(Edit: pieni lisäys)
TuraSatana
Kyllä hääjuhla on minusta ensisijaisesti morsiusparin juhla ja tulkoon niistä heidän näköisensä. Ikävä kuulla että jonkun elämän ehkä tärkein päivä meni noin. sad.gif
Erica
QUOTE(TuraSatana @ 24.8.2007, 21:19)
Kyllä hääjuhla on minusta ensisijaisesti morsiusparin juhla ja tulkoon niistä heidän näköisensä. Ikävä kuulla että jonkun elämän ehkä tärkein päivä meni noin. sad.gif
*

Muuten samaa mieltä, mutta...
a.) appivanhemmat maksoi koko touhun, joten päätösvaltakin oli niillä. Sitten olis ollut tietty täysin eri asia jos me oltais ite maksettu noi juhlat!
b.) en todellakaan pidä hääpäivää elämäni tärkeimpänä päivänä. Ikimuistoisena ehkä, siis monien muiden ikimuistoisten päivien joukossa.

Siis muo ei häiritse se että "häät ei olleet meidän näköiset", meitä kun ei oikeesti voinu vähempää kiinnostaa mikään hääjuhliin liittyvä. Apit sai siis onnessaan säätää kaiken alusta loppuun mielensä mukaan ja juhlat oli kyllä kieltämättä tosi hienot (siis sitä ruokalistaa lukuunottamatta).
Muo häiritsee suunnattomasti se, että ton juhlan vuoksi satoja rapuja keitettiin elävältä. Olis melkeen kannattanu antaa anopeille lupa pistää liha-menu, vasikat taitaa kuolla rapuja kivuttomammin... sad.gif Edit: muo ei siis sureta niiden juhlien takia (juhlat evvk), vaan muo surettaa niiden rapujen, kalojen ja muiden ötöjen puolesta.
Enskanasu
offtopic.gif
Olin muuten juuri erään entisen työkaverin perinteisissä savolaisissa maalaishäissä.
Pääruokalajina oli kokonaisena paistettu ja savustettu sika. Huhhuh. Siitä sitten kokinhattuun sonnustautunut tyyppi leikkasi kyljestä paloja ihmisten lautasille. Oli siellä sitten ihan vegaanisia salaattejakin, mutta se sika siellä keskellä kyllä hieman häiritsi niistä nauttimista.
Erica
QUOTE(Enskanasu @ 29.8.2007, 11:35)
Olin muuten juuri erään entisen työkaverin perinteisissä savolaisissa maalaishäissä.
Pääruokalajina oli kokonaisena paistettu ja savustettu sika. Huhhuh. Siitä sitten kokinhattuun sonnustautunut tyyppi leikkasi kyljestä paloja ihmisten lautasille. Oli siellä sitten ihan vegaanisia salaattejakin, mutta se sika siellä keskellä kyllä hieman häiritsi niistä nauttimista.
*

Mä oon ollut häissä, joissa kokki piti hummerinkeitto-ohjelmanumeron...se siis tuli sinne ruokasaliin keittää ne hummerit ja muina miehinä sitten piteli sitä ison kattilan kantta kiinni sen jälkeen kun oli heittänyt ne hummerit sinne (muutenhan ne ois kivuissaan kiivenny sieltä pois) censored.gif ranting.gif sad.gif
Eniten näissä tilanteissa muo v***ttaa se, että voi tehdä mitään niiden eläinten hyväksi vaikka ne kärsii ja kuolee sun silmien edessä. Ei voi kun kääntää katseen toiseen suuntaan...enhän mä voinu sitä kokkia mennä hakkaamaankaan, mutta toisaalta mitä muuta tuollaisessa tilanteessa vois tehdä jos tosiaan päättäis pelastaa ne hummerit? unsure.gif
Sibuli
Entä ammattioppilaitosten opetusravintolat? Myllytullin yksikössä (OSAO) on ainakin se opetusrafla jotka tarjoaa myös juhla- ja tilaustarjoilua (kaveri oli tilannut heidän kauttaa edullisesti tarjoilun omiin ylppärijuhliinsa, tosin ei ollut vegaaninen). Kantsii varmaa soittaa ja kysellä onko vegaaninen safka mahdollista?
TuraSatana
QUOTE(Erica @ 29.8.2007, 15:24)
Mä oon ollut häissä, joissa kokki piti hummerinkeitto-ohjelmanumeron...se siis tuli sinne ruokasaliin keittää ne hummerit ja muina miehinä sitten piteli sitä ison kattilan kantta kiinni sen jälkeen kun oli heittänyt ne hummerit sinne (muutenhan ne ois kivuissaan kiivenny sieltä pois) censored.gif  ranting.gif  sad.gif
*

Itse aikoinani opiskellessani ravintolakokiksi, joka tosin loppui lyhyeen, jouduin kerran seuraamaan vierestä tätä toimitusta. Se miten niitä pyöriteltiin täysissä sielun ja ruumiin voimissa siinä pöydällä, ja TYÖNNETTIIN PERSEESEEN PITKÄ PUUTIKKU, siksi että pysyvät keitettäessä suorana, ja lautaselle asti, oli kertakaikkiaan järkyttävää. Sikke Sumarikin oli paikalla ja kinasin koko illan sen kanssa tästä, ja sain vielä haukut päälle että olen väärällä alalla ja asenteeni on väärä. Olen ikuisesti järkyttynyt tuosta illasta. shutup.gif
Enskanasu
Kaivelinpa nyt tämän vanhan ketjun esiin, koska ME MENNÄÄN NAIMISIIN jump.gif hyper.gif jee.gif

Ja häistä tulee tietenkin täysin vegaaniset. Mies kun on vegaani, ja minä lähestulkoon. Vieraita on varmaan 20-30. Häät olis tarkoitus pitää suht pian ja niinpä epäilen ettei itse tekeminen ehkä onnistu. Ajattelin ottaa yhteyttä tonne marttoihin, mutta olisiko kellään mitään ideaa muista helsingin seudulla toimivista pitopalveluakin tarjoavista paikoista joista vois saada vegaanisen menuun ilman hirveetä vääntämistä? Ja sitten toinen kymysys, koska Kallio liittyy suhteemme alkuvaiheisiin kiinteästi, ajattelimme, että voisi olla kiva, jos sieltä löytyisi jokin tila. Olisko kellään mitään kivaa ja mielutien kaunista tilaa mielessä jota vuokrattaisiin kyseiseen tarkoitukseen?

Oon onnellinen wub.gif
hipkunmullaviiraa
Oi, onnea avioliiton satamaa kohti purjehtivalle vegaaniparille! Pukekoon kohtalo kalleimmat silkkihansikkaat käydessään yhteisen taipaleenne kukkakimppuun. Satakoon hääpäivänne yönä kultaa aviovuoteenne onneksi, ja olkoon morsian hedelmällisempi kuin reilun kaupan banaaniviljelmät Ecuadorin seesteisten kuukausien jälkeisissä sateissa. Toivomme varmasti koko foorumin voimin että hetteiköt kestäisivät painonne jos joskus eksyttekin niiltä pitkospuilta jotka laskemattomien vuosikymmenten jälkeen vievät yhteiseen sukuhautaan halki elämän karun lettosuon! Onnea Enskanasu ja siippa.
Olivia
QUOTE(hipkunmullaviiraa @ 13.4.2008, 15:18)
silkkihansikkaat
*

nono.gif tongue.gif
Enskanasu
QUOTE(hipkunmullaviiraa @ 13.4.2008, 15:18)
Oi, onnea avioliiton satamaa kohti purjehtivalle vegaaniparille! Pukekoon kohtalo kalleimmat silkkihansikkaat käydessään yhteisen taipaleenne kukkakimppuun. Satakoon hääpäivänne yönä kultaa aviovuoteenne onneksi, ja olkoon morsian hedelmällisempi kuin reilun kaupan banaaniviljelmät Ecuadorin seesteisten kuukausien jälkeisissä sateissa. Toivomme varmasti koko foorumin voimin että hetteiköt kestäisivät painonne jos joskus eksyttekin niiltä pitkospuilta jotka laskemattomien vuosikymmenten jälkeen vievät yhteiseen sukuhautaan halki elämän karun lettosuon! Onnea Enskanasu ja siippa.
*

Kiitos. Näin kauniisti ei kukaan vielä olekkaan onnitellut smile.gif
kazi
juu,onnea yhteiselle taipaleellenne joka jatkuu vielä pitkään flowers.gif
TuraSatana
Mahtaako Vegemesta tehdä tilauksesta ruokaa? Silvoplee varmaankin tekee. smile.gif
Enskanasu
Silvoplee ei o auki kesälauantaisin, joten se ei auta tähän hätään.
Sain yksäriäkin tästä aiheesta ja vastasinkin, mutta vielä ei o sitten tullu mitään vastausta... Pikkuinen paniikki alkaa olla tässä...
Jos pitää alkaa ite vääntää, niin menee kyllä toi hääjuhlan odottelu sitten aika työntäyteiseksi...

JOTEN IHANA IHMINEN JOKA LÄHETIT YKSÄRIÄ, TARKISTA OMASI biggrin.gif

Pahoittelen huutamista, mutta kaikkea pitää yrittää huomion kiinnittämiseksi flowers.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.