Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ilman hiusväriä?
Eläinoikeusfoorumi > KASVISSYÖNTI JA VEGANISMI > HYGIENIA & KOSMETIIKKA
Pages: 1, 2
Kardemumma
Onko täällä ketään muuta ketä yrittää lopettaa hiustensa värjäyksen? blink.gif Itse olen värjännyt hiuksia noin 20 vuotta, yleensä vaaleammaksi. Välillä kyllä ollut tummiakin kausia, raitoja yms... Mutta nyt ei hiuspohjakaan kestä enää ohmy.gif , ja muutenkin olen kiinnostunut erilaisista asioista elämässäni! Ja kuka tietää mitä nuo tekee terveydelle... ... Mutta kyllä tämä vaan on vaikeata! wacko.gif Juuressa alkaa olla noin 4cm:n juurikasvu, mutta pakko jaksaa vaan läpi niin kauan että koko hius on samanvärinen! Onko sielunkavereita?? rolleyes.gif Samalla yritän vielä kasvattaa näitä hiuksia pitkäksi, tai ainakin niin että kiinni saan!!! teehee.gif
Nikki
Tsemppiä! Kokemuksesta tiedän että "hiusvärivierotus" ei ole helppoa. Itse olin blondauskoukussa, kunnes vuodenvaihteessa 06-07 onnistuin peräkkäisillä blondauksilla (värjäsin välissä violetiksi ja sepä ei meinannutkaan lähteä pois) käräyttämään päänahkani niin että päähän ei voinut pariin kuukauteen kuvitellakaan laittavansa muuta kuin mietoa hajustamatonta shampoota ja silti kutisi (ilmeisesti kunnes iho oli uusiutunut). Tämän jälkeen en ole yrittänytkään värjätä, koska olin jo pitkään toivonut että voisin lopettaa hiusvärien käytön (hiusvärit on pahimpia kosmetiikkatuotteita, niin ihmisille kuin ympäristöllekin, voin kirjoitella joskus paremmalla ajalla siitä lisää, ellen olekin foorumille jo johonkin toisaalle kirjoittanut).

Nyt on vihdoin omanväriset ja melko pitkät hiukset päässä, välissä oli ihan lyhyet, kun leikkasin blondatut latvat kokonaan pois. Toisinaan tulee ohimenevä ajatus että jos vaikka hennalla värjäisi, mutta ei, hiusväreistä on niin vaikea päästä eroon. Mun maatienharmaatani voi ihailla tuolta profiilikuvasta, ei se loppujen lopuksi niin paha ole, vaikka vaikea siihen oli tottua!
Helga
Monesti tollasissa kasvatusprojekteissa värjätään eka hiukset mahdollisimman lähelle omaa väriä jotta se juurikasvu ei ois niin rajun näköistä, tai sit leikataan tukka kokonaan lyhyeks.

Mä en tehnyt noista aikoinani kumpaakaan ja näytin ilmeisesti aika hirveeltä, tai ainakin kampaaja sano sillai ja sai mut pillahtamaan itkuun kun ei millään ymmärtänyt miks joku haluis pitää luonnonharmaanruskeeta tukkaa. Kuulemma oma väri ei voi ikinä olla niin kaunis kuin värjätty, ei ainakaan mun.
Siitä on pari vuotta kun leikkasin viimeset jäänteet hiusväristä pois, ja oon ollut ihan tyytyväinen, mutta monet muut ei oo. Hämmentävän usein ihmiset ihmettelee miks en värjää mun tukkaa, kun se sais mut kerta näyttämään paljon nätimmältä. En tiiä mitä muuta tollaseen voi sanoo kuin että haista paska ja etten haluu näyttää yhtään skarpimmalta ja siistimmältä ja paremmalta jos se vaatii sellasta rahanmenoo ja vaivannäköö kuin värjääminen.
Nikki
QUOTE(Helga @ 29.8.2008, 21:46)
Monesti tollasissa kasvatusprojekteissa värjätään eka hiukset mahdollisimman lähelle omaa väriä jotta se juurikasvu ei ois niin rajun näköistä, tai sit leikataan tukka kokonaan lyhyeks.
Mulle jäi vaan tää jälkimmäinen vaihtoehto dry.gif

QUOTE(Helga @ 29.8.2008, 21:46)
Hämmentävän usein ihmiset ihmettelee miks en värjää mun tukkaa, kun se sais mut kerta näyttämään paljon nätimmältä.
Täh? Käsittämätöntä! Mulle sanoi taannoin yks kampaajatuttu että "hei oot värjänny taas hiukset" olin ihan varma että se on jotain kuittailua, mutta ilmeisesti se oikeesti luuli että mulla on jotain väriä päässä blink.gif Kukaan ei oo koskaan kommentoinu mitenkään että miks en värjää, ehkä kaikki tietää että ne sais sellasen hiusvärien ympäristövaikutukset -luennon.. niin ja toisaalta oon kyllä kertonu tutuille että tulin niille aineille yliherkäks.

Niin ja Helga, hiusten värjäys sais sut vaan näyttää paljon tyhmemmältä, arvostan ettet värjää! smile.gif
Lacrima
Mie taas oon ihastellut siun tukan väriä, Helga. ohmy.gif Sopii sulle just eikä melkee.
paps
Lopettaisin hiusten värjäämisen heti, jos kestäisin elää maantieharmaan pehkoni kanssa. Valitettavasti mun luonnollinen värini saa minut tuntemaan oloni kurjaksi ja väsähtäneeksi, että mielenterveydelleni on parasta laittaa väriä päähän. Tyhmää ja turhamaista, mutta sallin sen itselleni. Ruohiksessa myytävä värjäysaine (jonka nimeä en nyt muista) on vaan niin sikamaisen hintaista, että tällä hetkellä päässä on aika komeat juurikasvut ja peilikuva ahdistaa.
Helga
Kiitos Nikki ja Lacrima!

Musta ois hienoa jos ihmiset vois muokata tai olla muokkaamatta ulkonäköään tavoin jotka tuntuis heistä sopivilta, enkä oo varma haluanko että jengi joutuu kauheesti miettimään kauneusihanteita ja markkinointimekanismeja toteuttaessaan itseään, mutta sanon ehkä silti jotain vielä.
On selkeetä että ollaan niin totuttu värjättyjen hiusten pigmenttimyrskyyn että esimerkiks keskiruskeita hiuksia (kuten Nikillä) pidetään jotenkin maantienharmaina ja punasta tukkaa korkeintaan haaleenoranssina, ja tollanen turtuminen häiritsee mua.
Tää nyt on tuttua siitä miten ihmiset suhtautuu ihokarvoihin, ja vaikken ois halunnut tehdä tästä samanlaista ylipolitisoituu juttua niin toivoisin että ihmiset miettis mitä yhtäläisyyksiä hiustenvärjäyksellä ja säärikarvojen ajelulla on.
ruu
Uh, mä olin kuus tai seitsemän vuotta ilman hiusvärejä, sitä ennen olin kerenny värjäileen kymmenen vuotta... Aivoihin kerenny imeytyyn aika paljon kaikkee paskaa päänahan läpi siis. Kunpa en ois ikinä uudelleen ruvennutkaan, sillä siihen vaihteluntarpeeseenhan jää perkele koukkuun. sad.gif

Oma värini oli aika ihana, vähän samanlainen kuin Helgalla.

Mun mielestä useimmille ihmisille sopii kaikkein parhaiten niitten ikioma hiustenväri.
Jeera
Mä en myöskään värjää hiuksia (ainakaan 6 vuoteen), nuorempana värjäsin usein ja sitte jotenki kyllästyin värikoukkuihin ja lopetin.
Tuulia
Mä haluaisin myös lopettaa värjäämisen, oon hennaillu tukkaa ainaski 15 vuoden ajan. Jotenkin vaan ei kärsivällisyys riitä tän värin kasvattamiseen pois... Pitäis varmaan yrittää, taas kerran. Luonnollisen värisen hiukset. wub.gif
scutellaria
Ois kyllä mielenkiintosta tietää hiusvärien haittavaikutuksista enemmän (niin ihmisille kuin ympäristöllekin). Mä ite en onneks värjää koska oon niin onnekas että mulla on hienon väriset hiukset luonnostaan, mut mun mieheke värjää hiuksiaan. Vois yrittää saada sitä lopettaan värjäämisen kun ois tarpeeksi tietoa hiusten värjäämistä vastaan. biggrin.gif
Seitti
QUOTE(Vaahto @ 29.8.2008, 23:14)
Mä haluaisin myös lopettaa värjäämisen, oon hennaillu tukkaa ainaski 15 vuoden ajan. Jotenkin vaan ei kärsivällisyys riitä tän värin kasvattamiseen pois... Pitäis varmaan yrittää, taas kerran. Luonnollisen värisen hiukset.  wub.gif
*

Sama juttu. Viime kesänä sain varmaan jonkun 5 sentin juurikasvun, ja sitten meni hermot. Mulla ois niin nätti tukan värin luonnostaankin, mutta ihan hirveä projekti jos meinaa kasvattaa värin kokonaan pois dry.gif
Esteria
Mä taas oon aatellu asian jotenkin niin että jos mun muka on pakko värjätä niin väristä viis, värjään sitten kiltillä aineella laughing.gif Joten oon sitten porkkananpunainen, kun indigoa ei tällä hetkellä saa käytännössä mistään ellei tilaa ameriikasta. Hennassa ei oo mitään vikaa mun mielestä, se on huippua jee.gif

Kyllä mun hiukset oikeastikin on aika tylsän väriset, vaikka oon mäkin miettinyt että jospa sitä koittais olla taas itsensä värinen.. ehkä...
Nesu
Mä värjäsin hiukset ensimmäisen kerran joskus 11-12-vuotiaana. Jossain vaiheessa oli taukojakin, mutta 16-vuotiaasta lähtien taisi varsinainen värjäyskoukku alkaa. Enimmäkseen värjäsin mustaksi ja taisin vielä vuosi sitten olla varma, että minä en ole minä ilman mustaa tukkaa. Tämän vuoden alussa päätin sitten lopettaa koko hölmöilyn tyystin.

Silloin värjäämättömyysprosessi alussa kokeilin värinpoistoainetta ja leikkasin hiukseni todella lyhyiksi. Sitten en tykännytkään ja kokeilin jotain mustaa kasviväriä. Se muuttuikin punertavaksi, enkä tykkää punertavasta itselläni ollenkaan. Onneksi alkoi haalistua pesussa aika nopeasti. Kesään mennessä hiukset olivat kasvaneet paljon ja omaa väriä tullut hyvin esiin. Leikkaisin sitten jälleen lyhyiksi, ja nyt näyttävät hiukset hyvin luonnollisilta ja "omilta", paitsi että joku punainen läiskä tuossa vielä on. Eikä muuten kaduta yhtään. wub.gif Silmieni väri tulee paljon paremmin esille, eikä tarvitse murhetia mitään juurikasvuja tai muuta ärsyttävää.

Tämä luonnollinen värini on suurin piirtein keskiruskea, kirkkaassa valossa näyttää lähes vaalealta. Toki saattaa olla auringonkin tekosia tuo haaleus. biggrin.gif
TiinaH
Mulla on aina ollut lyhyt tukka, jota värjäsin kanssa vuosikausia. Hmm... liki kaksikymmentä vuotta. Ensin teinivuosien punkkiaikoina 80-luvun puolivälissä joitakin vuosia hyvin tummaksi, sitten hennasin varmaan vuosituhannen vaihteeseen paria tummaa kokeilua ja muutamia kampaajavärejä lukuun ottamatta ja sitten värjäytin kampaajalla. Minusta tuntui samalta kuin Pure kirjoitti: etten ole minä, jos tukkani ei ole punainen. Harmittelin hiusteni omaa väriä, sillä isäni tukka on lähes musta ja äitini tukka oli luonnostaan punainen. Mulla sitten semmoinen viileän sävyinen keskivärinen, ehkäpä juuri se "maantien sävy".

Värjäys kuitenkin harmitti. Kallista touhua, ja punasävy haalistuukin niin äkkiä. Ja sitten jäi jäljelle aina sellainen epämääräinen keltaisen vaaleahko, joka ei yhtään ollut hyvä. Ja kun mulla on seborrea, joudun pesemään hiukseni tosi usein, eivätkä värit kestä. Isäni sitten kerran hoksautti, että olenko tullut ajatelleeksi, että kun päänahka on melkein aina rikki jostain kohtaa ja kun värjään, ne myrkyt menevät vielä enemmän ihosta läpi. Viisas huomautus.

Jätin värjäyksen, kun tulin raskaaksi 2004. Tukka haalistui, leikkautin sen tavalliseen tapaan reilun kuukauden välein, ja pian värjätty osa oli kasvanut pois. Ei ongelmia.

Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän olen minä, ihan oikeasti minä itse. Jos harmaa, niin sitten olen. Jos ruttuinen, niin sitten olen. Ulkonäkökoodeja esitetään ihmisille hirveän paljon, niin kuin kaikenlaisia muitakin vaatimuksia. Jos jäisin niitä kuuntelemaan sen sijaan, että kuuntelisin itseäni, tulisin varmaan sairaaksi lopulta.

Ja tämä on tuolta sylissä istuvalta pian nelivuotiaalta: jump.gif
tiiiti
Kun mie lopetin joskus sillon 4vuotta sitten hiusten värjäämisen, niin laitatutin viimosena värjäyksenä vaaleempia raitoja tummaks värjättyjen hiusten sekaan. Niin sitten tää oma kasvava maantienharmaa hius ei erottunu niin selkeesti.
every
Hiusten värjääminen on kyllä koukuttavaa puuhaa dry.gif Värjäsin ekan kerran tukkani 16-vuotiaana, siitä lähtien oon värjänny aika lailla jatkuvasti. Pari kertaa on ollut oman värinen tukka mutta sitten oon taas palannut mustaan tai johonkin voimakkaamman punaiseen. Mun tukka on oikeasti punainen, siis semmonen oranssipunaruskee, tai oli ainakin joskus, nythän se voi olla muutttunu, ja monet on sanonu mulle, että jos niillä olis sen värinen tukka niin ne ei värjäis ollenkaan. Mutta piru, se väri nyt vaan ei sovi mun tyyliin biggrin.gif

Nyt yritän taas päästä värjäämisestä, tai ainakin vähentää, käyttäis vaikka jotain kevytsävyjä jotka ei oo tukalle niin vahingollisia. Satojen värjäysten ja kymmenien värinpoistojen jälkeen mun tukka on niin huonossa kunnossa että mikäli haluan sen pysyvän päässä vielä viiden vuoden päästä, täytyy yrittää pelastaa mitä pelastettavissa on. Mä en pysty kasvattamaan väriä pois, se näyttää niin sanoinkuvaamattoman hirveeltä, joten tein jälleen mustalle tukalle värinpoiston ja sit laitoin punertavan värin. Saa nähdä kauanko pysyn erossa mustasta väripurkista...

Mä olen kyllä sitä mieltä, että värjätty tukka näyttää paremmalta kuin luonnollinen, riippuen tietenki omasta väristä. Yhtä lailla kun en oo nähnyt ihmistä joka ei olis nätimpi meikin kanssa kuin ilman. Ei sillä että meikkaamattomat ja luonnollisen hiusvärin omaavat olis rumia smile.gif Jokainen tyylillään.
Niini
En ymmärrä miksei voisi sitä viimeistä kertaa repäistä ja värjätä tukkaansa omanväriseksi? Kun mä päätin luopua vuosien värjäyskierteestä menin kampaajalle ja valokuvien perusteella värjättiin mun tukka sellaiseksi kuin mitä se on luonnostaan. Ja kun oma tukka alkoi kasvaa ei sitä eroa huomannut.
Seitti
QUOTE(Niini @ 31.8.2008, 01:44)
En ymmärrä miksei voisi sitä viimeistä kertaa repäistä ja värjätä tukkaansa omanväriseksi? Kun mä päätin luopua vuosien värjäyskierteestä menin kampaajalle ja valokuvien perusteella värjättiin mun tukka sellaiseksi kuin mitä se on luonnostaan. Ja kun oma tukka alkoi kasvaa ei sitä eroa huomannut.
*

Mulle tarvitsisi tehdä ensin värinpoisto ja sitten värjätä päälle, ja toi kyllä kuluttaa tukkaa niin paljon, että varmaan joutuisi aika monta kymmentä senttiä leikkaamaan pois. Ja en oo kyllä siihen enää henkisesti valmistautunut unsure.gif
Nikki
Kuluttajaviraston eko-ostajan oppaassa on lyhyesti hiusvärien haitoista (linkki) sekä lista hiusvärien haitallisiin aineisiin.

Valitettavasti tuossa ei ole paljoa kerrottu, mitä ympäristövaikutuksia hiusväreillä on, mutta käsittääkseni monet aineet ovat sellaisia, että jätevedenpuhdistamot eivät kykene niitä poistamaan ja lisäävät ympäristön kokonaiskuormitusta niin vesistöissä, kuin kaatopaikoilla/komposteissa, joihin hiusten leikkuujätteet päätyvät.

Tässä muuten joku koululaistyttöjen tekemä hiusväritutkimus smile.gif

Nämä siis kannustuksena niille jotka pyrkivät pääsemään/pysyttelemään erossa hiusväreistä, ei syytöksinä kenellekään flowers.gif
nammo
Jos haluaa lopettaa hiustenvärjäyksen ja reväistä uuden tyylin samalla, tukka juurikasvua myöten pois! smile.gif Ite lopetin tällä metodilla hiustenvärjäilyt, joskin sen jälkeen oon kokeillu kevytvärejä pehkooni, jotka onneks on haihtuneet hyvin pois.
Bandakarhu
Mirkin yritän vieroittaa itteni hiusväreistä. Hiukset pitkän värjäysputken jälkeen ihan kamalassa kunnossa turhan takia, miun omat hopeanruskeat hiukset on ihan nätin näköiset. Sen lisäksi lompakko kiittää kun ei tarvitse kokoajan olla värjäämässä juurikasvua pois.
Kardemumma
Tavallaan olen onnelisessa asemassa, kun päänahka sanoi irti sopimuksensa värjäämisestä! teehee.gif Olen laittanut kestovaalennusta viimeksi huhtikuussa. Elokuun alussa hermostuin ja vetäisin kevyt vaahtosävytteenä vaalean ruskeaa päähäni... ... ranting.gif Auts! No nyt alkaa näpyt olla poissa, mutta ainakaan juuriväri ei enää ole niin silmäänottava! Luultavasti oma värini tulee oleen tuollainen maantien harmaa... ... wacko.gif No ei auta, pakko kestää pitää ajatella omaa terveyttään vain! whip.gif
paps
Lopettaisin värjäämisen heti, jos tietäisin varmasti, että alta paljastuva hiusväri olisi sama kuin lapsena. Mulla on lapsena, ainakin kuvien perusteella, ollut sellainen todella kaunis punertavanruskea tukka. Vanhemmiten hiukset ovat vaan muuttuneet maantienharmaiksi, siis sellaisiksi todella epämääräisen värisiksi. Mulla on kuitenkin välillä ollut melkein värittömiä kausia, joten ikävä totuus on selvinnyt. Oon joskus miettinyt, että mitkähän tekijät tuohon väriin vaikuttavat eniten: ikä, ruokavalio vai vain perimä. Iän myötä ainakin hiusten väri tuntuu muuttuvan, mulla ainakin yhä enemmän epämääräisen värittömäksi.

gemma
Mulla oli pitkään hennapunanen tukka ja sit kaupan värejä sen jälkeen, punaista ja mustaa... Vedin keväällä kaljuks ja päätin, et enää en värjää. Nyt tukkaa on n.6cm ja se on kiiltävä ja oma väri näyttää koko ajan kauniimmalle, kun tukkaan tulee pituutta.. alussa sänki näytti tummalle ja sit, voi ei, harmaalle, mutta nyt ihan ok. Tää päätös tuli, kun oon katellu värjäämättömiä pitkiä hiuksia kaupungilla ja niissä on kauniisti vaihtuvaa sävyä, aurinkoraitoja. Maantienharmaakin tukka näyttää ihan hienolle. Ja siihen omaan väriin tottuu. Kestää vaan aikansa mullakin kun oli niin voimakkaita värejä.. Yritän nyt kasvattaa pitkää hippitukkaa tai sit teen rastoja.. Tässähän tosiaan on aikaa miettiä, kun tukka on vielä lyhyt..

Kaikkein karmeimmassa vaiheessa pidin lippistä tai pipoa tai huivia... Mä kun oon vähän päähinefriikki..Sit kirpparilta löysin semmosen "piikkirenkaan" jolla saa aika lyhyenkin tukan taakse ja se on helppo pörröttää vähän pystyyn.. Että jotenkin menee tää kasvatusvaihekin..
uimis
musta ois kiva päästä eroon värjäyksestä, mutta. Mä tunnen olevani ku aira samulin, mun punanen tukka kuuluu mun räiskyvään luonteeseen.

siirryin nyt kuitenkin pois shokkiväreistä, ne teki tukallekin tosi paha, ihan hirveeseen kuntoon meni. Päätös on nyt se, että pysytellään kaupanväreissä. Todennäkösesti musta tulee semmonen mummo joka värjää hiuksiaan, saa nähä mitä vaikutuksia niin pitkällä värjäämisellä on.
NeuroticMushroom
QUOTE(uimis @ 10.9.2008, 16:36)

siirryin nyt kuitenkin pois shokkiväreistä, ne teki tukallekin tosi paha, ihan hirveeseen kuntoon meni.
*

Siis häh. Directions-värit ainakin on ku hoitoainetta, tosin eri juttu jos joutuu aina blondaan välissä.
uimis
QUOTE(NeuroticMushroom @ 10.9.2008, 17:32)
Siis häh. Directions-värit ainakin on ku hoitoainetta, tosin eri juttu jos joutuu aina blondaan välissä.
*

en muista minkä merkkistä toi oli mitä käytin, kuitenkin kampaamosta ostettava, ja tummanpinkki/punanen oli värinä. En tiedä vaikuttaako se et avasin vuos sitte n 5v vanhat rastat. Mutmun tukka oli jo tosi hyvässä kunnossa mut noi shokkivärit veti sen ihan hirveeks. (ja en blondannu välissä). Mun tukka on nykyään huonokuntosempi ja huonokuntosemman näkönen kun vanhimmankin nuken muovitukka. Leikkasin yli 15cm pois, ja silti latvat on ku purkkaa. Harjatessa lähtee kerralla minigrippussillinen hiuksia. wacko.gif
Heinähattu
Käyttelin joskus nuorempana sekä "tavallisia" hiusvärejä että sitä sellaista luonnonpunaista hennaa. Sitten kun lopetin hennan käytön, niin olin aivan tajuttoman typerän näköinen pitkään (vielä tavallistakin typerämmän siis), kun se henna haalistui latvoista ja niihin jäi sellainen ällö kellertävä vivahde - oma vaalea väri kun kasvoi sieltä juuresta, niin näytin kauempaa vähän kaljulta, kuin joku Juice. Nyt mulla on ollut jo vuosia omanväriset, mutta tämä oma väri on kyllä valitettavasti tällainen tosi värjätyn näköinen peroksidiblondi. shutup.gif
Mutta en viitsi enää hölvätä mitään ylimääräisiä kemikaaleja "turhan tautta", ympäristömmehän on aivan tarpeeksi kovilla ilman sitäkin. whistling.gif
NeuroticMushroom
QUOTE(uimis @ 10.9.2008, 17:45)
en muista minkä merkkistä  toi oli mitä käytin, kuitenkin kampaamosta ostettava, ja tummanpinkki/punanen oli värinä. En tiedä vaikuttaako se et avasin vuos sitte n 5v vanhat rastat. Mutmun tukka oli jo tosi hyvässä kunnossa mut noi shokkivärit veti sen ihan hirveeks. (ja en blondannu välissä). Mun tukka on nykyään huonokuntosempi ja huonokuntosemman näkönen kun vanhimmankin nuken muovitukka. Leikkasin yli 15cm pois, ja silti latvat on ku purkkaa. Harjatessa lähtee  kerralla minigrippussillinen hiuksia.  wacko.gif
*

Hui kauhia blink.gif Mä olin yhdessä vaiheessa kanssa shokkivärikierteessä, piti aina blondaa ja sit hiukset meni kamalaan kuntoon sen takia. Värjäsin mustaks takaisin, kunto parani vähän. Sit kävin kampaajalla ja vedettiin takaa tosi lyhyeks ja eteen jäi kaikenmaailman härpäkkeitä, nyt on hiukset yhtä hyvässä kuosissa kun ennen shokkivärikierrettä smile.gif
rashida
värjäsin ja leikkautin hiuksiani 14- vuotiaasta saakka yhdeksän vuotta putkeen ja voi luoja niitä kampaamolaskuja!
en ole nyt värjännyt hiuksiani kahteen vuoteen ja tuntuu kuin olisi paljon vähemmän paineita. värjääminen on tosi koukuttavaa ja en tiedä muista, mutta mä aina seurasin onko kamala tyvikasvu and so on..
ei ole tullu käytyä kampaajallakaan. nyt tuntuu vähän typerältä kun on istunut vahvojen hajujen ja kemikaalien keskellä, hajuallergikkona ja muistan, miten huono olo tuli niistä aineista ja päänahka kutisi, mutta kauneuden takia sitä selvis mistä vaan. huuh.

luonnonkaunis on aina paras, sanon mä smile.gif ei kirvele kasvishampoot.
Kardemumma
Niin ajattele mitä kampaajat tänä päivänä ottaa hiusten värjäämisestä, ja kun edelleen tuppaan kääntämään sen markoiksi... ... rolleyes.gif Ja se kaikki aika mikä menee siellä istumiseen, itselläni oli ainakin tosi vaikeeta istua siellä sellaset 3 tuntia että hiukset olis hyvin! Ja just toi mitä sanoit siitä, että tuijottaa koska juurikasvu
on niin paljon että saa/pitää värjätä... ... Ei kiitos! tongue.gif Töissä on pari tyyppiä jotka on kyllä huomautellut juurikasvustani, mutta ei haittaa. Voin vain hymyillä, pian kyllä voin käskeä hommaamaan oman elämän tai keksimään harrastuksen itselleen! ranting.gif
azaq
Oon värjänny hiuksiani kymmenen vuotta. ohmy.gif
Mut, Etelä amerikassa värjäsin puolen vuoden aikana vain kerran ja nyt oon antanu kasvaa jo viiden sentin juurikasvun. Värjäsin reissun jälkeen siis muutaman kerran.

Haluun katkaista tän värjäämis kierteen, se on ihan mänttiä.

Nyt vaan näytän vähän mäntiltä biggrin.gif

Toisaalta haluisin värjätä hiukseni paloauton punaseksi, niinkun ne on joskus olleetkin wub.gif
sudenpentu
Kuinkahan iso osa suomalaisista 14-60-vuotiaista naisista värjää hiuksiaan. Sävyttäminen lasketaan.
uvi
QUOTE(suva @ 15.9.2008, 10:36)
ei ole tullu käytyä kampaajallakaan. nyt tuntuu vähän typerältä kun on istunut vahvojen hajujen ja kemikaalien keskellä, hajuallergikkona ja muistan, miten huono olo tuli niistä aineista ja päänahka kutisi, mutta kauneuden takia sitä selvis mistä vaan. huuh.

luonnonkaunis on aina paras, sanon mä smile.gif ei kirvele kasvishampoot.
*

Mullekin tuli ammoniakista hengenahdistusta ja päänahka oli ihan tulessa. Siks lopetinki ammoniakkimömmöjen käytön ja siirryin suoraväreihin, hennaan ja Herbatintiin wink1.gif
lost
Mulla on periaatteessa käynnissä "suoravärien avulla oma väri takaisin"-projekti. Tosin en tiedä aionko koskaan oikeasti haluta omaa väriäni takaisin. tongue.gif Oon jo pari vuotta värjännyt directions-suoraväreillä, sopivat kaupan väreillä kerran tuhotulle päänahallenikin ja väri on paljon "puhtaampi", kuin kestoväreillä koskaan. Ei ole voimakkaan hajuista eikä ärsytä ihoa. Näkee myös paremmin missä kunnossa hiukset oikeasti on, kaupan värit saattavat saada hiukset tuntumaan paljon paremmilta kuin mitä ne oikeasti ovat. Mulla alkoivat esim hiukset katkeilemaan, vaikka näyttivätkin ok kuntoisilta.

Koska oma hiusten väri on niin vaalea, niin ei tarvii blondata välissä ja toi suoraväri tuntuu kuluvan mun hiuksista aika hyvin pois, joten tulevaisuudessa ois suht helppo saada ihan oman väriset hiukset takas.
amalia
mitä noi suoravärit on?
lost
QUOTE(amalia @ 16.9.2008, 12:37)
mitä noi suoravärit on?
*

Suoraväri eroaa kestoväristä sillä, että suoraväri kiinnittyy hiuksen pintaan, ei tunkeudu hiuksen sisälle siis. Haalistuu yleensä aika äkkiä (ainakin mulla, saattaa johtua sävystäkin..), mut ei välttämättä lähde ikinä kokonaan itsestään irti hiuksesta. Varsinkin blondattuhin hiuksiin voi jämähtää.

Eikä tarvii sekoitella mitään aineita, vaan suoraan purkista päähän vaan.
uvi
QUOTE(lost @ 16.9.2008, 12:46)
Suoraväri eroaa kestoväristä sillä, että suoraväri kiinnittyy hiuksen pintaan, ei tunkeudu hiuksen sisälle siis. Haalistuu yleensä aika äkkiä (ainakin mulla, saattaa johtua sävystäkin..), mut ei välttämättä lähde ikinä kokonaan itsestään irti hiuksesta. Varsinkin blondattuhin hiuksiin voi jämähtää.

Eikä tarvii sekoitella mitään aineita, vaan suoraan purkista päähän vaan.
*

Jep. Suoravärit on niin käteviä! Annoin kaverille just yhen värin, minkä aattelin menneen jo vanhaks (ostettu ehkä vuonna 2004), mut sillä se vaan värjäs. Mitään ei tosiaan sekotella ja avatutkin putelit säilyy. Varmaan osasyy siihen nopeeseen haalistumiseen on myös se, että noi värit on aika usein tosi kirkkaita. Mul on ollu kirkkaan punasta ja violettia suoraväriä. Blondatut hiukset on paras alusta: käsitelty, vaalea pinta, jossa väri pysyy kauiten. Enää en käytä, kun väri on musta, löytyy helposti muita vaihtoehtoja.
lost
Jeps, mut jos on joskus tarkotus päästä helposti siit väristä eroonkin, niin ei kannata blondattuun laittaa. Itellä tosiaan optimaalinen asema kun oma väri on niin vaalea..
Mulla aina haalistui kauppojen "punaset" joksku ruskeeks ja inhosin sitä, noi haalistuu paljo kivemmin noi suoravärit.. smile.gif
Eimi
Itse olen nytten aloittanut,toki olen näin nuori,mutta en tahdo että elimistööni kertyy kaiken maailman jäänteitä tms. myrkkyjä. shutup.gif
Kaktus
QUOTE(Eimi @ 15.10.2008, 18:55)
Itse olen nytten aloittanut,toki olen näin nuori,mutta en tahdo että elimistööni kertyy kaiken maailman jäänteitä tms. myrkkyjä. shutup.gif
*

Totta, hieman epäilyttäviä ne hiusväripurkit kun niissä lukee kaikkee "Ei saa käyttää lapsilla" yms.
Oon tässä jo varmaan puoli vuotta ollu värjäämättä ja sain otsahiuksista jo viimeset värilatvat leikattua pois. Oujee, ihanaa kun ei tarvi stressata että voih mikä juurikasvu, taas täytyy värjätä.
kessukkali
kamppailen juuri että löydänkö elämääni hyvis-hiusvärin vaiko en. hmph. maantienharmaata väriä pukkaa koko ajan lissää tongue.gif
anato
Taidan olla onnekas, kun olen tyytyväinen hiusteni luonnolliseen väriin. Ehkä kolmesti(?) elämäni aikana olen hiukseni värjännyt, ja yksi niistä kerroista käsitti vain alta värjäämisen. Fiyuh.
Babirussa
Hiukset voivat paremmin ilman niitä vahvoja kemikaaleja, jotka tukan värjäävät. Omasta mielestäni JOKAINEN näyttää parhaimmalta omassa hiusten värissään. Ei "luonto" ole ihan huvikseen valinnut juuri sitä väriä joka jokaisella luonnostaan "sattuu" olemaan. Se oma sopii parhaiten juuri omaan ihon, silmien ja kulmakarvojen väriin.

Olen lopettanut värjäämisen noin 3 vuotta sitten. Olen ollut tyytyväinen.
amalia
QUOTE(Babirussa @ 21.10.2008, 20:54)
Omasta mielestäni JOKAINEN näyttää parhaimmalta omassa hiusten värissään. Ei "luonto" ole ihan huvikseen valinnut juuri sitä väriä joka jokaisella luonnostaan "sattuu" olemaan. Se oma sopii parhaiten juuri omaan ihon, silmien ja kulmakarvojen väriin.

entä jos on sitä mieltä et luonnolla sattuu olemaan huono maku?
Kardemumma
QUOTE(amalia @ 21.10.2008, 21:25)
entä jos on sitä mieltä et luonnolla sattuu olemaan huono maku?
*

niinpä niin, alan itsekkin olla samaa mieltä sitä mukaa kun tämä oma väri täältä pilkistää.... blush.gif Jospa tuo luonto tarvitsisi silmälasit! wub.gif Se väri mikä oli kun olin lapsi kävis erittäin hyvin, mutta ei onnistu. : crybaby.gif
Babirussa
QUOTE(Kardemumma @ 22.10.2008, 18:16)
niinpä niin, alan itsekkin olla samaa mieltä sitä mukaa kun tämä oma väri täältä pilkistää.... blush.gif  Jospa tuo luonto tarvitsisi silmälasit! wub.gif  Se väri mikä oli kun olin lapsi kävis erittäin hyvin, mutta ei onnistu. : crybaby.gif
*

biggrin.gif Sika hyvä! En kyllä osaa enää tähän mitään sanoa. Niinhän se taitaa olla, että jos itse ei tykkää, niin sitten ei tykkää eikä siinä mikään toisten kehu tai muu auta. Mutta jos värjää, kannattaa ainakin todella kovaa blondaamista välttää. Jotain 7 vuotta sitten blondasin tukan (minulla tummahkon ruskea tukka). Meinasin blondata toisenkin kerran, mutta kampaaja sanoi, et jos tätä enää blondaa, koko tukka lähtee irti. Hyi! Ja kyllähän ne värit aika paljon päässä kirveltää. Mutta kyllä kai niitä lienee hellävaraisiakin värejä, kait.
Jeera
QUOTE(Babirussa @ 22.10.2008, 20:39)
Mutta jos värjää, kannattaa ainakin todella kovaa blondaamista välttää. Jotain 7 vuotta sitten blondasin tukan (minulla tummahkon ruskea tukka). Meinasin blondata toisenkin kerran, mutta kampaaja sanoi, et jos tätä enää blondaa, koko tukka lähtee irti.
*

No mä vedin värinpoistolla ( shutup.gif ) blondiks monenmonta vuotta parin viikon välein eikä mun hiukset mihinkään lähteny. Mulla on kanssa tummanruskeat hiukset luonnostaan ja tosi paksut sellaset. Nyt en oo ainakaan 6 vuoteen värjänny koska oon ihan tyytyväinen omaan väriin smile.gif
Tuulenpesä
Täällä myös yksi hiusten värjäämisen lopettanut. flowers.gif Vuosi sitten leikkasin hiukset niin lyhyiksi että kaikki hiusvärit lähti. Kolme kertaa sen jälkeen laitoin väriä päähän, kaksi kertaa hennaa ja kerran jotain kökköväriä. Onneksi ne värit kuitenkin haalistui nopeasti ja sulautui omaan hiusväriin. Nyt en ole puoleen vuoteen värjännyt enää lainkaan, enkä ajatellut värjätä jatkossakaan. Oma väri on nätti, ja hiukset ja hiuspohja on PALJON paremmassa kunnossa kuin ennen. Tykkään. wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.