Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Henna-jauhe
Eläinoikeusfoorumi > KASVISSYÖNTI JA VEGANISMI > HYGIENIA & KOSMETIIKKA
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Esteria
QUOTE(Aurora @ 29.3.2008, 19:04)
No niin vähän arvelinkin että olisi indigoa, eikös se aito henna ole vaan joku punaisen sävyn antava... Mutta eniten mietin vaan sitä että lähteeköhän toi värinpoistollakaan pois ollenkaan, jos lopputulos on kammottava. Niin ja tietysti siksikin että haluaisin jatkossakin värjätä otsistani shokkivärillä, nyt värjään koko pään mustaksi vaan työpaikan takia. Henna ei ehkä ole paras aine siihen, jos haluaa vaihdella tukanväriään. biggrin.gif Mutta lähtiskö henna ja indigo sit eri tavalla irti tukasta, jos tää Santen musta ei kerta halua tarttua lainkaan vaaleisiin hiuksiin ja toi "tavallinen henna" taas ei lähde pois kuin kasvamalla ja ajan kanssa.
*

Jos laittaa pelkkää indigoa vaaleaan tukkaan, tuloksena on sellainen siniharmaa. Jos haluat mustan, laita alle hennaa.
Sanotaanko siinä paketissa ainesosia? Onko siinä muutakin kuin indigoa? Minun mielestäni voisit ehkä silti aivan huoletta laittaa hennat alle ja sitten sen Santen mustan värin päälle, jos mustan lopputuloksen haluat. Se on sitten kestoväri, mutta niin olisi myös se siniharmaa... rolleyes.gif

Minä tilasin Pienestä Tuoksukaupasta sadalla eurolla hennaa itselle ja kaverille tongue.gif Minä punapää, kaveri musta. Pitäis löytää vaan nyt joku vaki-indigonmyyjä kaverille, kun Urtekram ei tee enää, etnokauppojen väreissä on vaarallisen kuuloisia lisäaineita, ja Sante yms on kalliita ja kaikilta kuulee vaan huonoa.
aritha
Tästä osoitteesta löytyy hyvää tietoa hennasta, mm. ilmainen ohjekirja.

hennaforhair

Ennen harmitti vähän kun urtekram lopetti hennansa. Kokeilin ensin satvaa, siitä ei tarttunut mitään väriä juurikasvuun. Nyt olen siirtynyt etnokauppojen hennaan joka on jopa parempaa kun urtekram. Väri on paljon voimakkaampi ja hennajauhe on hienojakoisempaa. Ja se paljon halvempaa smile.gif
Marylee
En tiiä onko tässä ketjussa jo mainittu mut Makrobios tuo Suomeen Henna Plus hiusvärejä. Tämmösiä:

user posted image
Seitti
^Tiedätkö Metal noista jotain tarkemmin? Plus kaiketi viittaa siihen, että niissä on muutakin kuin hennaa? Kaipaan tosi paljon jotain Urtekramin mahonkihennan tapaista, noista voisi löytyä...

Niin ja missä noita myydään?
Marylee
QUOTE(Seitti @ 20.4.2008, 09:28)
^Tiedätkö Metal noista jotain tarkemmin? Plus kaiketi viittaa siihen, että niissä on muutakin kuin hennaa?
*

Kyllä niissä kai on, kun on kerta noin eri sävyjäkin. Yritin lukee pakkauksesta ainesosia muttei siinä lukenut. Ehkä paketin sisällä on joku lappunen... Googletin ja enkuks löytyi:

"100% natural colour powders with pure first flush Henna for the most beautiful warm colours and famous Henna shine. These 7 shades fade gradually over 2-3 months, so there's no unsightly outgrow. The exceptionally gentle colour powders have been microbiologically cleansed and are free from harmful metallic salts, so ideal for sensitive scalps (assuming no sensitivity to Henna) and fine, thin hair. So kind in fact that they have been recommended by Greenpeace and German Oeko-Test Magazine. 100gr."

Niin ja missä noita myydään?
En tiiä muuta kuin että Jyväskylän Ekoloon tilattiin just noita. Luulis että Ruohonjuuressakin olis, ainakin kannattaa pyytää valikoimaan jos ei ole. smile.gif Hinta on kohtuullinen, alle kympin.
Aurora
QUOTE(Esteria @ 6.4.2008, 18:05)
Jos laittaa pelkkää indigoa vaaleaan tukkaan, tuloksena on sellainen siniharmaa. Jos haluat mustan, laita alle hennaa.
Sanotaanko siinä paketissa ainesosia? Onko siinä muutakin kuin indigoa? Minun mielestäni voisit ehkä silti aivan huoletta laittaa hennat alle ja sitten sen Santen mustan värin päälle, jos mustan lopputuloksen haluat. Se on sitten kestoväri, mutta niin olisi myös se siniharmaa...  rolleyes.gif
*

Itse asiassa siinä ainesosaselosteessa sanotaan että sisältäisi Lawsonia Inermistä (eikö just tää ole ns. aito henna?) sen indigon lisäksi (en jaksa luetella kaikkia ainesosia teehee.gif ). Eli eikö tämä sitten käytännössä olisi melkein sama asia kuin tuo ehdottamasi menettely?

Voi hatutus. wacko.gif Mutta taidan kokeilla sitä testisuortuvamenettelyä.

Paljonko muuten luulette että tököttiä tarvitaan koko tukan värjäämiseen jos hiukset yltää melkein olkapäille? Toi jauhepussi näyttää aika pullukalta siihen nähden että kaikki pitäis laittaa.

Esteria
Jos luet hennaforhair.com:ia, niin sieltä saa sen käsityksen että kun laittaa hennaa ja indigoa sekoitettuna (puolet ja puolet) saa aikaan ruskean pään. Kun laittaa erikseen päällekäin, tulee musta. En silti usko että mitään kovin katastrofaalista voi tapahtua jos laitat hennan ja indigon sekoitusta päähäsi - siitä tulee sitten vain punaruskea eikä musta "pahimmassa tapauksessa". Luulen kyllä että todennäköisestikin tulee, mutta se tietysti riippuu omien hiusten väristä mitä siitä tulee. Jos et saa tarpeeksi mustaa tuolla, niin sen päällehän aina voi laittaa pelkän indigon, tai indigon, missä on seassa hyvin vähän hennaa taittamassa sinisyyttä jos se pelottaa.

Minä en ole itse siis mustaa kokeillut saada (ruskeaa olen kyllä värjännyt), mutta luotan aika vahvasti tuohon sivustoon, se on hennaraamattu tongue.gif
Emea
Mä meitin hennalla värjäämistä, kun nyt hiukset on semmoset lähinnä oranssit/ kuvparinväriset (aika vaaleet), ja halusin kunnolla punaset.
Mutta uskallanko värjätä, kun hiukset on hiljattain vaalennettu & värjätty kampaamossa? Toki tekisin väritestin, mutta onko tellään kokemusta tälläisessä tilanteessa hennaamisesta?
Esteria
Eiköhän se henna vaan korosta sitä oranssia väriä. Tuskin tummentaa kovinkaan, ellet laita indigoa sekaan.
Emea
KYSYMYS: Jos värjään tänään hennalla, onko väliä millon pesen seuraavan kerran hiukset? Paketissa sanotaan, että väriä voi irrota 48 tunnin ajan värjäyksen jälkeen, pitäisikö tuo aika olla pesemättä hiuksia?
Esteria
Ei.

Minusta henna ei niin kovin haalistu, kai se on vain siinä paketissa siksi, että tajuaisi että se on normaalia. En oo kyllä edes ajatellut että siinä olisi joku aikaraja - muutaman ekan pesun aikana tulee sellasta hennosti oranssia vettä hiuksista.
Emea
Kysynpä vielä varalta: Onhan se henna edelleen käyttökelpoista, kun sekoitin sen veteen aamulla (tehdäkseni koetupsun - ei, ei tullut mieleenkään sekoittaa vai pientä määrää)? Pakkauksessa ainakin sanotaan, että käytä sekoitettu väri 24h sisällä....
(Joo olen tyhmä kun kyselen koko ajan, koittakaa kestää.)
punainen
QUOTE(Emea @ 29.5.2008, 16:56)
Kysynpä vielä varalta: Onhan se henna edelleen käyttökelpoista, kun sekoitin sen veteen aamulla (tehdäkseni koetupsun - ei, ei tullut mieleenkään sekoittaa vai pientä määrää)? Pakkauksessa ainakin sanotaan, että käytä sekoitettu väri 24h sisällä....
(Joo olen tyhmä kun kyselen koko ajan, koittakaa kestää.)
*

Säilyy se tehtynä ainakin pari-kolme päivää, varmaan kauemminkin. 1-3 päivää ennen se suositellaan tekemään, että ehtii tekeytyä kunnolla ja värjää paremmin. Mä teen yleensä vuorokausi ennen kylmään veteenn.
Saturnina
Apua! Sain vasta eilen tietää, että Urtekram on lakkauttanut hennansa, ja pitäisi saada väriä päähän pikapikaa huomisiin valmistujaisiin ohmy.gif Olisi tosiaan hyvä jonkinmoinen lista etnokaupoista, joista hennaa saa, plus että minkälaatuista se on.

Mikä olisi Helsingissä paras? Kai pitää vain lähteä kävelemään Hämeentietä ylöspäin...
Emea
Mä värjäsin sillon pari viikoa sitten hennalla, ja tuli kyllä tosi kiva punaruskea väri. Mutta: punaisuus haalistui aika paljon parissa ekassa pesussa. Missä vika?
Laitoin värin puhtaisiin, kuiviin hiuksiin (joissa ei ollut mitään muotoilutuotteita tms), annoin vaikuttaa noin tunnin, josta viimeiset 10 min saunassa. (Ja tosiaan hiukset oli sitä edellisen kerran värjätty kampaamossa.)
herr_vili
QUOTE(Emea @ 12.6.2008, 17:58)
Mä värjäsin sillon pari viikoa sitten hennalla, ja tuli kyllä tosi kiva punaruskea väri. Mutta: punaisuus haalistui aika paljon parissa ekassa pesussa. Missä vika?
Laitoin värin puhtaisiin, kuiviin hiuksiin (joissa ei ollut mitään muotoilutuotteita tms), annoin vaikuttaa noin tunnin, josta viimeiset 10 min saunassa. (Ja tosiaan hiukset oli sitä edellisen kerran värjätty kampaamossa.)
*

Hennan laatu vaihtelee jopa yksittäisten pakkausten välillä, maahantuojista puhumattakaan. Tämä voi vaikuttaa värjäystulokseen.

Itse olen yleensä laittanut värin kosteaan, ei-puhtaaseen tukkaan (hiusten omat öljyt tallella) ja antanut olla yön yli. Virallinen vaikutusaikahan on 1-3 h, josta pitävämmän tuloksen saa tosiaan siellä kolmen tunnin tienoilla. Oon usein antanut olla yön yli, vaikka värjäävä vaikutus 3h jälkeen lakkaakin, koska saan aamulla painaltaa suihkun kautta baanalle tuore puna päässä tongue.gif (Henna on myös hiuksia hoitava aine, eikä pidemmäksi aikaa hiuksiin jättäminen tee niistä huonokuntoisempia, päinvastoin.)

Saattaa olla, että taustalla ollut kampaamovärikin vaikutti lopputulokseesi -henna usein suositellaan laittamaan ihan värjäämättömiin hiuksiin.
beata
QUOTE(herr_vili @ 30.6.2008, 18:45)
Hennan laatu vaihtelee jopa yksittäisten pakkausten välillä, maahantuojista puhumattakaan. Tämä voi vaikuttaa värjäystulokseen.

Itse olen yleensä laittanut värin kosteaan, ei-puhtaaseen tukkaan (hiusten omat öljyt tallella) ja antanut olla yön yli. Virallinen vaikutusaikahan on 1-3 h, josta pitävämmän tuloksen saa tosiaan siellä kolmen tunnin tienoilla. Oon usein antanut olla yön yli, vaikka värjäävä vaikutus 3h jälkeen lakkaakin, koska saan aamulla painaltaa suihkun kautta baanalle tuore puna päässä tongue.gif  (Henna on myös hiuksia hoitava aine, eikä pidemmäksi aikaa hiuksiin jättäminen tee niistä huonokuntoisempia, päinvastoin.)

Saattaa olla, että taustalla ollut kampaamovärikin vaikutti lopputulokseesi -henna usein suositellaan laittamaan ihan värjäämättömiin hiuksiin.
*

Juu, pitää paikkansa että varmasti hiuksissa ollut kemiallinen väri vaikutti lopputulokseen. Ja on muuten sama toisin päin, hennattuun hiukseen on vaikea saada kaunista kemiallista väriä tai permistä. Punainen väripigmentti tosin lähes aina lähtee ensin. Ja jos hiuksen latvat esim. on kovin kuluneet, niin niihin se ei oikein edes kunnolla tartu.
Värinpoistoa olis voinut tietysti kokeilla, mutta varmaankin ennen sitä hennaa smile.gif
Mun tiedot nyt tosin on kymmenen vuoden takaa, kun opiskelin kampaajaksi, eli voi olla että muistan väärin...
Seitti
Tietääkö kukaan mitään nettikauppoja, joista vois ostaa hennaa? En tykkää niistä etnokaupan hennoista ja mun mahongin väriset Urtekramit kestää korkeintaan ens vuoden alkuun. Tai valmistaako kukaan edes mitään vastaavan väristä tavaraa enää?

Edit: Lushin nettikaupasta tietty saa hennaa, mutta se on tosi kallista. Ois kyllä ihan kiva siitäkin kuulla, onko joku kokeillut!
Emea
Haittaakohan se, jos hiuksissa on muotoilutuotteita (tai niiden jämiä) kun alkaa värjäämään?
Seitti
QUOTE(Emea @ 17.7.2008, 21:14)
Haittaakohan se, jos hiuksissa on muotoilutuotteita (tai niiden jämiä) kun alkaa värjäämään?
*

Kaipa ne voi vaikuttaa värjäystulokseen. Mä kyllä pesen hiukset aina ennen hennan laittoa.
Kluudu
tosiaan.... olis kiva löytää urtekramin hennalle joku vaihtoehto....

kun kävin kaupassa ostelemassa urtekramin hennaa, ei sitä löytynyt... shokki oli tietysti aikamoinen kun myyjä kertoi, että tuotteen valmistus on lopetettu. nyt on kiva olla vanhojen tansseissa harmaahiuksinen ja järkyttävän tyvikasvun omaava ihminen :/// se siitä upeasta kampauksesta...

onko mitään keinoa pelastautua tästä ongelmasta? mahonkia/punaista hennaa tarvitsisin...
Heidihoo
Santen hennat, löytyy ainakin Hgistä myös Sokoksesta. Ja luontaistuotekaupoista tietty. On kalliimpaa ku Urtekram, kuten aiemmista viesteistä tässä ketjussa voi lukea.
Esteria
Pieni Tuoksukauppa myi ainakin jokin aika sitten hyvää hennaa. Tilaa sieltä. Se on ihan kohtalaisen hintaistakin ja minusta laadukasta smile.gif
touk
Mulla ois yks paketti Santen chestnut brownia. Ostin sen ja vasta myöhemmin tajusin, että se on hennaa enkä haluu käyttää sitä. Jos joku helsinkiläinen (tai täällä käyvä) haluaa, niin voin lahjoittaa ton. Voin myös tuoda vegfestiin, jos muistan. Eka saa.
Esteria
Siis miksi et halua käyttää hennaa?
touk
QUOTE(Esteria @ 8.8.2008, 18:54)
Siis miksi et halua käyttää hennaa?
*

En vaan kauheesti tykkää itelläni siitä. Ja se värjääminen on niin hankalaa. Ennen kyllä värjäsin hennalla monta vuotta, mutta en jaksa enää.
Kluudu
juuu, otin sitten santen mahongin hennan. kiva lopputulos, paitsi kukkarossa sad.gif(( puolet kalliimpaa ku urtekram...
Vinkuli
Löysin eräästä luontaistuotekaupasta MacUrth-merkkistä hennaväriä. Onko kellään kokemuksia kyseisestä merkistä?

Niin ja vielä ihan yleisesti tosta hennan annostelusta. Mulla on hieman yli puoleen selkään ylettyvät keskipaksuiset hiukset eli kuinka paljon tota hennaa pitäis tämmösiin hiuksiin laittaa? Itse olen värjännyt halppis-Satvalla nyt muutaman kerran ja tunkenut koko paketin (100 g ?) aina kerralla päähän.. whistling.gif
punainen
QUOTE(Vinkuli @ 9.9.2008, 05:35)
Niin ja vielä ihan yleisesti tosta hennan annostelusta. Mulla on hieman yli puoleen selkään ylettyvät keskipaksuiset hiukset eli kuinka paljon tota hennaa pitäis tämmösiin hiuksiin laittaa? Itse olen värjännyt halppis-Satvalla nyt muutaman kerran ja tunkenut koko paketin (100 g ?) aina kerralla päähän..  whistling.gif
*

Mä laitan varmaan 100 grammaa kun värjään pelkän juurikasvun. Monet ilmeisesti pärjää vähemmällä. Mä käytän tollaista halpaa etnokaupan hennaa, niin sitä ei tarvitse säästellä. Mutta kyllä sitä pitää olla niin paljon, että sitä on kaikkialla kunnolla. Huolellisella ja tasaisella levittämisellä varmaan selivää vähemmällä, kuin jos vaan lätkäisee sen nopeasti. Laita sen verran kun sitä menee. smile.gif
Emea
KYSYMYS: Värjäsin eilen Santen mahonginpunaisella värillä. Onko mahdollista, että väri allergisoi/ ärsyttiä päänahkaani? Olen aikaisemmin värjännyt muilla hennaväreillä ilman mitään sivuvaikutuksia.
Yritän nyt vaan selvittää onko syy pieneen ihoärsytykseen shamppoossa vai värissä.
Entäpä pitäisikö asialle tehdä jotain?
punainen
QUOTE(Emea @ 9.9.2008, 20:45)
KYSYMYS: Värjäsin eilen Santen mahonginpunaisella värillä. Onko mahdollista, että väri allergisoi/ ärsyttiä päänahkaani? Olen aikaisemmin värjännyt muilla hennaväreillä ilman mitään sivuvaikutuksia.
*

On tottakai. Tai sitten sekin voi ärsyttää jos värin antaa vaikuttaa kauan ja päänahka muhii märkänä. Laitoitko seoksen joukkoon jotain muuta kuin vettä? Siis esim sitruunaa tai etikkaa? Mulla ainakin etikka/sitruuna + pitkä vaikutusaika saa aikaan kutisevan ja ärtyneen tuntuisen päänahan. Nykyään laitan ihan pelkkää vettä, levitän seoksen huoneenlämpöisenä ja annan vaikuttaa maksimissaan 1,5 tuntia ja päänahka ei sano mitään. Käytän siis pelkkää hennaa, en noita valmiita seoksia, nekin voi tietty sisältää jotain ärsyttävää.
Emea
En laittanu sekaan mitään muuta kun vettä, annoin värin vaikuttaa n. tunnin.
Marylee
QUOTE(Vinkuli @ 9.9.2008, 05:35)
Löysin eräästä luontaistuotekaupasta MacUrth-merkkistä hennaväriä. Onko kellään kokemuksia kyseisestä merkistä?
*

Tää näyttäis olevan vaihtoehto lopetetuille Urtekram-hennoille, on suunnilleen samaa hintatasoa, samoja sävyjä ja eläinkokeetonta (sertifioitua luonnonkosmetiikkaa). En oo kyllä itse kokeillut.
Esteria
Onko niillä indigoa?!? drool.gif Tarttee indigoa.
Eimi
voisi kokeilla joskus hennaa,alkoi aivan kiinnostamaan minkälaista se on. smile.gif
Bahaema
itseänikin alkoi tuo kiinnostaa biggrin.gif
jospos
en jaksa selata tätä koko ketjua et jos tästä ois jo keskusteltu aikaisemmin..mulla olisi yksi pulma liittyen hennaukseen: oon käyttänyt santen punaista hennaa ja se ei tartu ollenkaan (tai tosi vähän)
juurikasvuun eli hiusten niihin osiin joissa kasvaa omaa, luonnollista väriäni eli siis käsittelemättömiin osiin. hiusten muihin osiin joissa on vanhaa väriä vielä jäljellä henna tarttuu tosi hyvin. oon siis aikaisemmin värjännyt monta vuotta kaupan väreillä ja herbatintilla. oon yleensä pitänyt hennaa päässäni noin 5 tuntia kerrallaan.
oon hennannut nyt muutaman kerran hiuksiani ja toivoisin et voisin jatkaa sitä koska en haluis enää värjätä kaupan väreillä tai herbatintilla, koska ne tekee hiuksista niin huonokuntoiset. mut alkaa näyttää vähän tyhmältä kun juurikasvua tulee koko ajan lisää ja se on tietty eri värinen kuin muut osat hiuksista.
osaiskohan joku sanoa mitään vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla tai mistä tää juurikasvun värjääntymättömyys voisi johtua smile.gif ?
punainen
Santen henna on huonoa, se ei värjää ja on muutenkin ihan tikkuista, kuin jotain teenpuruja. Osta jotain muuta. Sit suosittelen sekoittamaan hennan edellisenä päivänä viileään veteen. Mulla ainakin irtoaa tolla tavalla paremmin väriä, eikä vaikutusajan tarvii olla niin pitkä (joku 1-2 h riittää, mut tietty pidempi aika värjää vielä paremmin).
Seitti
En oo tainnut tota Lushin hennaa vielä hehkuttaa täällä? Ostin nettikaupasta sitä caca marron -väriä, ja oon ihan rakastunut wub.gif Oon sekoittanut joukkoon vähän jäljellä olevaa Urtekramin mahogany-hennaa ja sävystä tulee ihana! Varmasti toi toimisi yksinkin. Lisäksi kun tossa on mukana jotain öljyjä yms. niin hiuksista tulee tosi hyvän tuntuiset hennauksen jälkeen, eikä toi ehkä haisekaan ihan niin pahalle.
Twilight
Olen kiinnostunu noista henna-väreistä, mutta tieto ei oikein riitä niiden käyttämiseen. Juttelin niistä äitini kanssa joka sanoi, että jotkin henna-värit on luultavasti kielletty EU-maissa. Haluaisin kuitenkin värjätä pääni, aika vaaleaksi tai jonkin sortin punaiseksi, eikä mitkään L'oréalin mössöt kiinnosta. Onko kenelläkään tietoa siitä, että ovatko henna-värit vielä sallittuja? Ja myydäänkö niitä Seinäjoen/Vaasan The Body Shopeissa? Ja rasittavatko kyseiset värit hiuksia, vai voiko niitä käyttää huoletta? Ja eikös puhtaasta hennasta tule punertava tulos? Entä ovatko kaikki henna-värit eläimillä testaamattomia ja vegaanisia? blink.gif Tuli aika paljon kysymyksiä ja olisin tosi kiitollinen, jos saisin edes muutamaan vastauksen smile.gif
Aamunkoi
Hennasta en tieda paljoa, mutta sen tiedan etta se ei hiuksia ainakaan vaalenna.
Katselepas vahan tata ketjua: http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/i...?showtopic=1437

Suomessa yleisin hiusvarimerkki taitaa olla Herbatint. Life-luotaistuoteketju myy toisen merkkisia testaamattomia hiusvareja, joiden vegaanisuudesta tosin en ole varma. Joukossa on muistaakseni myos varinpoisto.
lovelorn_overlord
Henna ei oo kielletty ainakaan Suomessa, liekö EU:ssakaan. Hennan haitallisuudesta puhuttaessa mianitaan musta henna, jonka mustat lisäaineet voivat aiheuttaa oireita. Henna pelkältään on punertavaa ja sisältää siis pelkästään hennakasvia.
Esteria
Ja hennaa edelleenkin saa Pienestä tuoksukaupasta sekä ekokaupoista, Urtekram ei enää valmista.

Kun kohta kuitenkin kysytään.

Niin ja älä koske "mustaan hennaan". Sellaista ei ole oikeasti olemassa, se mitä mustaksi hennaksi väitetään voi olla mitä tahansa tuntematonta myrkkyä joka aiheuttaa hirveitä iho-oireita.
Atar
Osaako joku neuvoa millä kannattaisi hennata siinä tapauksessa että tukka on tummanruskea/maantien värinen ja haluaa mahdollisimman punaisen lopputuloksen? Ei mahongin väristä vaan ihan punaisen tai oranssin sävyisen.

Ensimmäinen hennauskerta edessä nimittäin smile.gif Pelkään että tarttuuko se tummaan tukkaani ollenkaan, ei tee mieli värjätä tummanruskealla tai mustalla vaan haluan nimenomaan punertavan sävyn.
amalia
QUOTE(Atar @ 18.5.2009, 18:36)
Osaako joku neuvoa millä kannattaisi hennata siinä tapauksessa että tukka on tummanruskea/maantien värinen ja haluaa mahdollisimman punaisen lopputuloksen? Ei mahongin väristä vaan ihan punaisen tai oranssin sävyisen.

Ensimmäinen hennauskerta edessä nimittäin  smile.gif Pelkään että tarttuuko se tummaan tukkaani ollenkaan, ei tee mieli värjätä tummanruskealla tai mustalla vaan haluan nimenomaan punertavan sävyn.
*

tummissa hiuksissa lopputulos näkyy tietysti aina heikommin kuin vaaleassa, koska mikään hennahan ei sitä hiusta yhtään vaalenna. parhaiten saat tarttumaan mitä kauemmin pidät sitä. itse kun nuoruudessani hennailin niin pidin aina sitä päässä yhden yön. pään saa suojattua kätevästi suihkumyssyllä ja tyynyn sen ympärille käärityllä pyyhkeellä. saunominen hennat päässä pitäis kans auttaa sen imeytymistä hiuksiin.
Esteria
Osaisko kukaan sanoa miten käyttäytyy pakastettu hennatahna? Muuttuuko ehkä tehottomaksi tai jotain? Olin tehnyt tahnan valmiiksi ja se ehti siinä jo varmaan vuorokauden marinoituakin, kunnes laiskotti liikaa ja olin vielä jonnekin menossakin, niin että päädyin lykkäämään tahnan sellaisenaan pakastimeen odottamaan aikaa parempaa. Nyt olisi ehkä jaksamusta läästiä tahnat päähän, mutta onko siitä enää mitään hyötyä, tuleeko väriä?

Melko montaa asiaa oon hennalla kokeillut, mutta en tätä.
punainen
^Ite en oo kokeillut, mutta hennan pitäisi toimia pakastettuna.
Aamunkoi
QUOTE(Esteria @ 19.5.2009, 02:43)
Osaisko kukaan sanoa miten käyttäytyy pakastettu hennatahna?
*

En ole itse kokeillut, mutta kaikenlaisilta hennafoorumeilla ja YouTube-videdoissa ihmiset sanovat usein pakastavansa ylimääräisen hennan, enkä ole ikinä törmänny mihinkään kommenttiin hennan ominaisuuksien muuttumisesta pakastamisen jälkeen.
scutellaria
QUOTE(Atar @ 18.5.2009, 18:36)

Ensimmäinen hennauskerta edessä nimittäin  smile.gif Pelkään että tarttuuko se tummaan tukkaani ollenkaan, ei tee mieli värjätä tummanruskealla tai mustalla vaan haluan nimenomaan punertavan sävyn.
*

Henna tulee tummemmaksi, punaisemmaksi, kun veden lisäksi siihen laittaa sitruunamehua.
Esteria
Mun mielestä se sitruuna vaan kirkastaa ja syventää väriä, eli siitä tulee sellanen enemmän ketunpunainen. Jos sävyä haluaa kylmentää, kannattaa sekaan laittaa hieman amlaa, muttei liikaa, ettei hiuksiinsa saa vihertävää hohdetta. Jos sävyä haluaa tummentaa, sitten sekaan indigoa.

Mutta jos on tummanruskea tukka niin ei sitä hennalla kirkkaanpunaiseksi saa mitenkään. Mulla taas on kohtuullisen maantienvärinen pää ja se kyllä muuttuu hennalla aika punaiseksi, kylläkin silleen auringonvalossa punaiseksi, ei yökerhossa punaiseksi kuten elokuvien punapääkaunottaret.. jos tajuatte mikä ero noilla on. Sellaiseksi luonnollisen punaiseksi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.