(Hakupalkista löysin kyllä meikkivoideluetteloita, mutta eksaktimpi tieto olisi nyt tarpeen. Mielestäni asiaa ei tältä osa-alueelta ole vielä käsitelty, "ongelma" värisävyissä kun lienee kuulemani mukaan melko yleinen. Mutta. Saa nipistää pikkuisen, jos tämä topic on täysin turha. )
Asiaan.
Olen viime aikoina käyttänyt ystäväni ikivanhoja Lumene 0000-Pale moon -jämiä (kierrätys kunniaan!), mutta putkilot näyttävät uhkaavan tyhjiltä..
Kaipailisinkin siis eläinkokeilla testaamatonta, suomalaiseen (melkoisen) vaaleaan hipiään sulautuvaa voidetta, kun ei tämän ihon kanssa viitsi muuten mihinkään lähteä. Jonkinlaista peittävyyttä ja pysyvyyttä siis myös. Ja voi pyhä elämä noita markettien oransseja litkuja, ei kiitos!
Rahatilanteeni on surkea, joten ohilyönteihin ei oikein ole varaa. Siis suuret kiitokset vastauksista.
Kannattaa kokeilla Santen vaaleinta meikkivoidetta, eläinkokeeton ja vegaaninen on, ja itse olen ollut tyytyväinen tuohon (minullakin oli ongelmana löytää tarpeeksi vaalea voide), joskaan miun iho ei hirveää peittävyyttä vaadi. Löytyy ainakin Life-kaupoista, ja jos ei oo Lifeä lähettyvillä nii Ekolon sivuilta voi tilata.
oriflamella on tosi vaaleita,hyvä peittävyys ja kesto. itse oon tyytymätön heluna fashionis myytävään BWC :n meikkivoiteisiin.ei peitä tarpeeks ja se light satin:kin on liian kellertävä

oriflamen meikkivoide ei muistaakseni ole kyl järkkykallista.
Oh, kiitos! Kellertävyys nimenomaan on yleinen ja raivostuttava piirre nuissa mokomissa.
Muistelen vain, ettei Oriflamea ainakaan Animalian listalta löydy.. Eikös sen eläinkokeettomuuspuoli ole vähän kyseenalainen, ymmärtääkseni?
(voi että jos löytyisi jokin valioyksilö! tekisi mieli jättää koko meikkivoiteen käyttö, kun tämä on aina niin ongelmallista minun kohdallani.)
mites meikkipuuterit?
joo,oriflame on epäselvä tapaus mut mielummi sitä käytän silti ku jtn loreal etc merkkejä..
Humm, enpä ole koskaan tullut kokeilleeksi. Mutta mikä ettei. Olen avoin ehdotuksille!
Ja jeah, totta. Tuntuu silti väärältä vain arvottaa eri firmojen "pahuusaste" ja toimia sen mukaan, kun lopputulema niissä on kuitenkin suht sama.
Bandakarhu
17.11.2009, 07:04
Tietaisikko Kazi viela mista elukattomia meikkipuutereita saa? Oma aitilta jollitty pahistapaus alkaa olla lopussa, ja tahtoisin uuden.
luulis ainaki jostai verkkokaupoist ulkomailta saavan..
ja en oo varma onko mac:illa mut ainakin joe blancolla on(tosin ne on kyl sit hintavempia)mut kestävyys on hyvä niissä
mä oon nii tykästyny oriflamen matte meikkivoiteeseen. vaalein väri on porcelain(eli posliini).. eikä yhtää kellertävä..
QUOTE(kazi @ 17.11.2009, 23:39)
luulis ainaki jostai verkkokaupoist ulkomailta saavan..
Voih.. jos tarjonta näissä on todella niinkin huonoa...
mun mielest niit oli aika paljo siis verkkokauppoi mist sai vegaanisia tuotteit..
stadis o joku sellain luonnonkosmetiikka kauppa,bottega verde.
en oo paremmi tutustunu mut kerran kävin siel pyörähtää..
http://www.bottegaverde.fi/epages/OVK.sf/f...8540/Categories
Esteria
18.11.2009, 02:50
Eikö joku mineraalifoundationit kävis? Niissähän on monia värivaihtoehtoja ja itsekin voi sekoitella värejä kun ne on jauheita.
Monet mineraalimeikkipuljuista on eläinkokeettomia tai ainakin vilpittömästi väittää olevansa.. (tarkottaa siis että sanoo suoraan vastustavansa, eikä jauha mitään "etsimme vaihtoehtoisia menetelmiä" -mantraa, muttei kuulu millekään listalle) Itsekin oon (tyhmä mikä tyhmä) ostanut Signaturemineralsilta ja vain luottanut niiden sanaan eläinkokeettomuudesta mutta eikö esim. Lily Lolo kuulu Animaliankin listalle?
Lily Lolot on hippasen kalliimpia kuin Signaturet mutta onhan noita monia muitakin ja kun ne tosiaan toimii ja värivalikoimaa on. Meikkikerroksen paksuuttakin on helpompi säädellä kuin voidemaisellal.
Bandakarhu
18.11.2009, 08:11
Onko mac sitten elaintestaamaton? eihan se ainakaan millaan listalla (minun muistaaseni) ole?
mun mielest on eläintestaamaton. löytyy stockmannilta ainakin
TuraSatana
18.11.2009, 14:20
Entäs se suomalainen uudehko meikkisarja, MSCHIC? Niiltä luulisi sävyjä löytyvän ja laadukkaitakin uskoisin olevan, itse en vielä ole testannut. Eikös tänne joskus postattu niiden viesti siitä eläinkokeettomuudesta ja tuotteiden vegaanisuudesta?
ai se mitä myydää seppäläs?
en mä ainakaa oo mtn siit kuullu... Ö_Ö
TuraSatana
18.11.2009, 15:10
QUOTE(kazi @ 18.11.2009, 14:44)
ai se mitä myydää seppäläs?
Pieni valikoima löytyy Seppälästä, mutta sarjahan on hyvin laaja. Joulukuun alussa lanseeraavat uuden Skunk Girl -"malliston", tulee ainakin Sokoksiin. Lisäksi on nettimyynti ja joitain omia myymälöitä, ainakin Helsingissä Forumissa.
TÄSSÄ linkki vielä aikaisempaan topicciin aiheesta jossa tuosta eläinkokeettomuudesta.
Seppälä? Mitä ihmettä?
Kuulostaa mielenkiintoiselta tapaukselta. Olen vain niin hiton epäluuloinen kaikkia ei-kosmetiikkalistalla (Animalia) olevia kohtaan. Omat puutteensa siinäkin listassa toki on, mutta ansainnut silti jonkinasteisen luottamukseni. Njaa, ehkä kyse on myös periaatteesta, tiedä sitten..
QUOTE(Neo @ 18.11.2009, 18:11)
Olen vain niin hiton epäluuloinen kaikkia ei-kosmetiikkalistalla (Animalia) olevia kohtaan.
Tuohan on vaan hyvä asia. Mineraalimeikkien tavallisimpia aineosioa kuten titaanioksidia, sinkkioksidia, micaa tai kaoliinisavea tuskin on eläimillä testattu, mutta yrtitys saattaa ostaa raaka-aineensa eläinkoefirmalta ja olla näin mukana eläinkoebisneksessa. Jotkut kaupallisemmat mineraalimeikit lisäksi saattavat nykyisin sisältää esim. bismuth oxychoridea (voi ärsyttää ihoa), talkkia, helmijauhetta tms.
Mun kokemuksen mukaan Alimapuren meikit on hyvää peruslaatua, värivalikoima valtava ja pyynnöstä myös sekoittavat niitä värejä keskenään. Lily Loloja en ole kokeillut. Earths Beautyn koostumus on jotenkin ilmavaa johtuen luultavasti arrowjuurijauheesta mutta sopii paremmin kuivalle iholle. Everyday mineralsin intensiveltä löytyy toimivin pohja ainakin mun vaalealle epätasaiselle ihonvärille. Usein vaaleat sävyt ovat saaneet ihon joko kellertäväksi tai kalpeaksi mutta tässä on käytetty pinkin ja keltaisen värin yhdistelmää ja se peittää melko hyvin:
http://www.everydayminerals.com/store/make...sandy-fair.html Puhdas viileä vaalea pinkki sopii suomalaiselle tosi harvoin, samoin oliivi, joka on hieman vihertävä.
Niin ja sitten noita mineraalimeikkejä voi halutessaan sekoittaa kosteusvoiteeseen mutta voi aiheuttaa turhan paljon sotkua.
Voih, kiersin kaikki mahdolliset kauipat, Ekolosta lähtien, mutta vaalein löytämäni meikkivoide oli Santen, joka taas oli selkeästi liian tumma minulle - ja jotenkin pinkihtävä? Eipä taida löytyä sopivaa. Elämä! *luovuttaa* Mineraalimeikkejä ei kaupoissa ollut laisinkaan; nekö pitää siis tilata? Miten ihmeessä uskallan, kun voiteet netissä ja vastaavasti luonnossa ovat melkoisen erilaisia? Näytepakkauksia, niin kai siten.. jos saa.
Ootko kokeillut Beauty Without Crueltyn
meikkivoidetta? Mä en oo tota kokeillut, mutta mulla on tosi vaalea iho ja BWC:n peitevoide ja puuteri on kyllä väriltään ihan sopivia. Hinnalla ei oo ainakaan pilattu ja oon ollu noiden tuotteisiin tyytyväinen.
Valitettavasti erittäin vaaleita meikkivoidevärejä löytyy vaan Lumenelta.
QUOTE(Neo @ 11.12.2009, 13:48)
Voih, kiersin kaikki mahdolliset kauipat, Ekolosta lähtien, mutta vaalein löytämäni meikkivoide oli Santen, joka taas oli selkeästi liian tumma minulle - ja jotenkin pinkihtävä? Eipä taida löytyä sopivaa. Elämä! *luovuttaa* Mineraalimeikkejä ei kaupoissa ollut laisinkaan; nekö pitää siis tilata? Miten ihmeessä uskallan, kun voiteet netissä ja vastaavasti luonnossa ovat melkoisen erilaisia? Näytepakkauksia, niin kai siten.. jos saa.
Jos olet käyttänyt Lumenen pale moonia ja Santen meikkivoide on selvästi liian pinkki ja tumma, niin sulla on ihossa neutraali tai aavistuksen lämmin pohjasävy vaikkakin erittäin vaalea. Lämpimän vaaleat sävyt ovat useimmille sopivampia, poikkeuksena sellaiset ihmiset joilla on hyvin vaalea vaaleanpunertava iho, hyvin tummat hiukset ja kirkkaan siniset tai vihreät silmät.
Mineraalimeikeistä valitettavasti tosiaankin löytyy ne kaikkein vaaleimmat sävyt. Ulkomaiset nettikaupat tarjoavat kuitenkin näytteitä ja jopa vinkkejä ihon värin määrittelyyn.
http://www.alimapure.com/alima-101-mineral...mineral-makeup/http://www.signatureminerals.com/shop/cat_1_0.html
oriflamella löytyy tosi vaalee meikkivoide.ite sielt tilannu ku muualta ei löydy nii vaaleeta.
http://www.oriflame.fi/prod/catalog/Produc...omWhere=catalogtuosa osoite. ite käytän tota porcelainea ja tosi paljon tykänny. tuolt pystyy myös näytteenä tilaa.
Mineraalimeikkejä kannattaa kokeilla ehdottomasti!
Ja kyllä, ne pitää tilata ulkomailta (tai saa suomestakin jotain, mutta itse kyllä tilaan), mutta lähes joka firmalta voi tilata halpoja testereitä. Sävyvaihtoehtoja on huikaiseva määrä, mikä on ehdottomasti plussaa! Itselle myös Santen vaalein meikkivoide on aivan liian tummaa.
Itse olen tilannut Lily Lololta, Meow cosmeticsilta ja Fyrinnaelta, googlella löytyy. Käytän tällä hetkellä Mewin pohjaa. Meow ja Fyrinnae ovat jenkkiläisiä firmoja ja Lily Lolo brittiläinen - Lilyltä tulee paketti parissa päivässä!
Testipakkaukset on myös olleet Lilyllä isoimmat, yhdestä testipohjasta riitti ainakin parin viikon käyttöön itselläni.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.