Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Halloween tarjottavia?
Eläinoikeusfoorumi > KASVISSYÖNTI JA VEGANISMI > RUOKA & TUOTTEET
Pages: 1, 2
Minnu
Mun siis olisi tarkoitus pitää Halloweensynttäribileet ja ajattelin, etät joskos sitä miettisi kerrankin hyvissä ajoin tarjottavia..
Listalle on päässyt jo Kamomillan konditorian hämähäkki keksit wub.gif , mutta kaipaisin lisää vinkkejä! Varsinkin suolaisen ruuan teemaan sovittaminen tuntuu melkoisen hankalalta. wacko.gif Toki ihan tavallisiakin ruokia voi tarjoilla, mutta olisihan se kiva, että mahdollisimman paljon olisi teemaan sopivaa. blush.gif

Muitakin vinkkejä otan tietysti mielelläni vastaan, esimerkiksi koristelua ajatellen.. whistling.gif
jokuturha
seitansormia tai muita kasvisnakkeja sormiksi

todentuntua saa kun laittaa vielä mantelinlastun jokaiseen kynneksi ja dippaa toista päätä vähän ketsuppiin "verisyydeksi"

oli ite tarkotus väsätä jotain tällasia sitten omaksi iloksi
Karkkinami
Mulla on joskus aikomuksena valmistaa sellaista hyytelöjälkkäriä, joka näyttää tekareilta vesilasissa biggrin.gif Tekarien ikenet voisi tehdä värjätystä marsipaanista, hampaat veistellä pähkinöistä ja sen veden jonkinlaisesta hyvänmakuisesta, mutta kirkkaasta hyytelöstä.. Tän pidemmälle en oo suunnitelmissa vielä päässyt think.gif

Koskas se Halloween muuten on? Ehdinköhän mä väsätä nuo tekarit ennen sitä?
Minnu
QUOTE(Karkkinami @ 4.10.2010, 21:21)
Mulla on joskus aikomuksena valmistaa sellaista hyytelöjälkkäriä, joka näyttää tekareilta vesilasissa biggrin.gif Tekarien ikenet voisi tehdä värjätystä marsipaanista, hampaat veistellä pähkinöistä ja sen veden jonkinlaisesta hyvänmakuisesta, mutta kirkkaasta hyytelöstä.. Tän pidemmälle en oo suunnitelmissa vielä päässyt think.gif

Koskas se Halloween muuten on? Ehdinköhän mä väsätä nuo tekarit ennen sitä?
*

30.10 sitä juhlitaan.
Ja voih, ihanaa että joku viitsii, mutta mun taito ja viitseliäisyys ei kyllä millään riitä noin hienoon ideaan! biggrin.gif
Ajattelin mahdollisesti jotain juustokakkua. Jos siihen saisi jotain "asian mukaisia" koristeita ja värejä.. rolleyes.gif
dina
Minäkin olen jo suunnitellut halloween-herkkuja smile.gif

Tarkemmista resepteistä en tiedä, mutta ostoslistalla on ainakin pääkallopiparkakkumuotti ja musta sokerimassa. Mustasta sokerimassasta sais varmasti näyttävän kakun smile.gif
Emea
Mustat ruuathan sopii halloweeniin: mustapavut, mustalla sokerimassalla/ marsipaanilla koristellut kakut jne jne. Ainakin mustapapusalaattii tai -piiras kannattaa tehä, on myös hyvää!

Kurpitsa on kans yks perinteinen halloweenruoka. Jos jaksat voit ostaa kokonaisen kurpitsan ja kaivertaa sen lyhdyks ja tehä sisuksesta jotain hyvää (toimii varmaan ainakin piiraissa).

Lisäksi esim. pikkukakkusiin voi muotoilla "noidanhatun" malliset päälliset, booliin voi laittaa kaikenlaisia aiheeseen liittyviä koristeita (esim. tekohämiksiä uimaan) jne. Mielikuvitusta vaan. smile.gif
Enskanasu
Missäköhän meidän noitakirja on, siinä oli just kaikkia hienoja ruokia, kuten "limalammikot" joissa oli jonkinlainen kylmä vihreä keitto tehty taikinakupposiin ja koristeltu joillain rehuilla, niin että näyttivät vesikasveilta, sitten oli hieno jälkkäri,joka oli vähän niinkuin pappilan hätävara tyyppinen, eli lasikulhoon laitettiin sokerikakkupohjaa ja hilloa ja vaniljakastiketta kerroksittain, mutta sinne ruuan ja lasin väliin piilotettiin rusinoista ja mantelilastuista tehtyjä kärpäsiä. Päälle taiteiltiin hämähäkinverkko sokerikuorrutteella ja siihen tuli hämppis jostain olikohan viinirypäleestä johon oli tökätty lakunarupätkiä jaloiksi. Sitten siinä oli joku pikkuleipäohje, joista tehtiin luunmuotoisia...mitäköhän vielä...

Hieno kirja tuo muutenkin!

Katson jos löydän sitä, ja laitan tänne sitten, jos siellä oli vielä jotain hienoja ohjeita.
gekk0
ötökkäkakku
Apricot
Sit pullasta voi leipoa irtileikatun käden, ja jotain hilloa vereks. Ja tietty homepilkkuja leivonnaisiin sinisellä ja vihreellä elintarvikevärillä.
Minnu
QUOTE(gekk0 @ 6.10.2010, 00:27)

Vau! drool.gif Olisikohan tuohon reseptiä..? whistling.gif Tai ainakin tietoa, miten tuo koristelu ja hämikset+muut örkit on tehty?
Esteria
Mä joskus mietin että olispa joku joka kutsua mun halloweenjuhliin että sais leipoa..

Tekisin punaisia cupcakeja, sellasia verenpunaisia (nyt ku mulla on kakkukaupasta ostettua ruusunpunaista karmiinintonta väriä niin voin tehdä kaikesta punaista yay). Sit tekisin jotain kurpitsaleivoksia. Kurpitsa-bataattisosekeitto vois olla suolaista ruokaa.. Ellei ole pakko olla jotain sormiruokaa.

user posted image

Jotain tämmösiä vois tehdä kans:

user posted image user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

Tämmösiä keksejäkin vielä löysin
http://yeahthatveganshit.blogspot.com/2006...er-cookies.html
gekk0
QUOTE(Minnu @ 6.10.2010, 12:48)
Vau! drool.gif  Olisikohan tuohon reseptiä..? whistling.gif  Tai ainakin tietoa, miten tuo koristelu ja hämikset+muut örkit on tehty?
*

Pohja on Annan triplis-ohjeella tehty (mä tein ilman minttua ja korvasin osan nesteestä kahvilla) ja päällä on mokkapalakuorrutusta. Seitti on ihan tomusokeri-vesi-tahnaa. Noi ötökät tein pursottamalla sulasta suklaasta leivinpaperille, silmät on sokerihelmiä (niissä on sellakkaa, eli ei oo vegaanista) ja siivet mantelilastuista. Sit vaan ötökät hetkeksi pakastimeen että ne jähmettyy ja on helppo siirtää kakun päälle.

nää keksit on tehty pursottamalla ötökät suoraan siihen päälle. Suurin osa noista on 4-vuotiaan tekemiä, joten on helppoa.
jokuturha
QUOTE(jokuturha @ 4.10.2010, 22:11)
seitansormia tai muita kasvisnakkeja sormiksi
*

tämmösiä tein eilen muutaman
user posted image
aika hauskan näkösiä niistä tuli
Seitti
Mistä Esteria noi kuvat on? Voisin käydä tutkimassa vähän lisää.

Ja tietty muutenkin pitäisi linkittää ja laittaa asianmukaiset krediitit, jos ottaa kuvia jostain...
Emea
Hyi vitsi miten ällöjä noi sormet on! biggrin.gif Ihan mielettömän aidonnäkösiä!
Esteria
QUOTE(Seitti @ 10.10.2010, 09:39)
Mistä Esteria noi kuvat on? Voisin käydä tutkimassa vähän lisää.

Ja tietty muutenkin pitäisi linkittää ja laittaa asianmukaiset krediitit, jos ottaa kuvia jostain...
*

No siis niin tietty pitäiskin, muttah.. googlen kuvahaun kuvia jaellaan foorumeilla sellaisia määriä että johan nyt olis maailmankirjat sekaisin jos ihmiset alkais oikeasti merkkaamaan. Mulle on tarttunu Naikkareiden vapaamielinen kuvienjakelupolitiikka.

Etsin noita siis googlella, oli ihan ekoilla sivuilla kuvahaussa. Paitsi nuo drinkkiohjeet olin nähnyt jossain muualla aikaisemmin ja googletin niitä erikseen.
dina
Cupcakes Take The Cake -blogista löytyy huikeita kuppikakkuja, esim. Painajainen ennen joulua -kuppikakkuja ja haamuja.
Esteria
Ihania <3
Seitti
Martha Stewart tarjoaa aika kivoja Halloweenleivonnaiskuvia:
http://www.marthastewart.com/photogallery/...dessert-recipes wub.gif
Esteria
Erityisesti tää näyttää hauskalta tongue.gif

user posted image
Karkkinami
Hihhii biggrin.gif

user posted image

(Kuva löytyy täältä.)
Esteria
Hii nuo on söpöjä, ite löysin vaan mozzarellapalloihin tehtyjä silmämunia netistä biggrin.gif
Seitti
Halloween Dessert Table (ei reseptejä, nättejä kuvia vain)
Esteria
Sieläki oli mun aivoleivoksia!

user posted image
ununu
QUOTE(Esteria @ 15.10.2010, 17:08)
Sieläki oli mun aivoleivoksia!
*

Mistä toi kuorrute on tehty?
Karkkinami
QUOTE(ununu @ 15.10.2010, 17:47)
Mistä toi kuorrute on tehty?
*

No, aivoista tietenkin!
Esteria
Se tais olla aika lailla seurattu Vegan Cupcakes Take over the Worldin sitä sitruuna buttercream kuorrutusta (värjättynä ruusunpunasella pastavärillä joka ei oo karmiinia). Mutta tein pelkkään margariiniin. Ens kerralla pitää kyllä laittaa osa kookosrasvaa ja pursottaa isommalla tyllalla, vois tulla vähän autenttisemman näkösiä.
Lacrima
Myös varmasti dangoista saisi Halloween-teeman mukaisia. Vahintäänkin värjäämällä taikinan oranssiksi/mustaksi. Nuo ovat myös tuoreena aika limaisia sormituntumalla, joten joku vihreäkin voisi toimia (ja näyttää ällöltä biggrin.gif). Noita on tosi helppo tehdä ja tosi helppo tehdä useampia, joten sopisi vaikka tikuissa tarjottavaksi tai sellaisenaankin. Jääkaapissa viilennettyään niiden pinta on myös kiinteämpi, joten veikkaisin, että niihin on helppo vaikka tehdä koristeluja niiden jäähdyttyä.

Minun kaksi senttiäni. Juuri tänään omaksi huvikseni noita väsäsin. whistling.gif
ununu
QUOTE(Esteria @ 16.10.2010, 00:57)
Se tais olla aika lailla seurattu Vegan Cupcakes Take over the Worldin sitä sitruuna buttercream kuorrutusta (värjättynä ruusunpunasella pastavärillä joka ei oo karmiinia). Mutta tein pelkkään margariiniin. Ens kerralla pitää kyllä laittaa osa kookosrasvaa ja pursottaa isommalla tyllalla, vois tulla vähän autenttisemman näkösiä.
*

Ei tää auttanut yhtään, kun ei mulla ole sitä kirjaa. sad.gif
Seitti
QUOTE(ununu @ 16.10.2010, 07:33)
Ei tää auttanut yhtään, kun ei mulla ole sitä kirjaa.  sad.gif
*

Sekoitat yhteen margariinia ja tomusokeria ja ihan vähän vettä/soijamaitoa niin, että tulee sopivan paksu seos ja värjäät ja maustat sen haluamallasi tavalla smile.gif
Isa
QUOTE(ununu @ 16.10.2010, 07:33)
Ei tää auttanut yhtään, kun ei mulla ole sitä kirjaa.  sad.gif
*

Paitsi noita ohjeita on netti pullollaan, tässä yksi.
Creative
Halloveen on ihan perseestä oleva amerikkalaisjuhla. Vois lopettaa sen viettämisen muutkin, itse en oo koskaan viettänyt.
starpaws
QUOTE(Creative @ 16.10.2010, 14:13)
Halloveen on ihan perseestä oleva amerikkalaisjuhla. Vois lopettaa sen viettämisen muutkin, itse en oo koskaan viettänyt.
*

"hauskinta" amerikassa on, että joulusesonki alkaa halloweenin jälkeen santa.gif
Kayja
QUOTE(Creative @ 16.10.2010, 13:13)
*

Miks se on sun mielestä perseestä?
Creative
QUOTE(Kayja @ 16.10.2010, 13:19)
Miks se on sun mielestä perseestä?
*

Siks että se on ameriikasta ja aika helvetin teennäistä pelleilyä. Eikös se oo vielä joku sadonkorjuujuhla alunperin? Ja nykyään ehkä yks tuhannesta ihmisestä osallistuu johonki maanviljelyyn.
Kayja
QUOTE(Creative @ 16.10.2010, 14:02)
Siks että se on ameriikasta ja aika helvetin teennäistä pelleilyä. Eikös se oo vielä joku sadonkorjuujuhla alunperin? Ja nykyään ehkä yks tuhannesta ihmisestä osallistuu johonki maanviljelyyn.
*

Itse olet teennäinen pelle. smile.gif
gekk0
Joo, juhliminen on ylipäätään ihan tyhmää. Se vasta teennäistä pelleilyä onkin, että joku leipoo jotain ja sit joku syö ne ja kaikilla on mukavaa. Hyi stana.
Kami
Kukin juhlikoon mitä ikinä haluaa, vähän turhaa touhua vinistä siitä mikä juhla onkaan perseestä ja mikä ei. Eikä sen puoleen tartte haukkua yhtään ketään teennäiseksi pelleksi.
Creative
QUOTE(gekk0 @ 16.10.2010, 14:14)
Joo, juhliminen on ylipäätään ihan tyhmää.  Se vasta teennäistä pelleilyä onkin, että joku leipoo jotain ja sit joku syö ne ja kaikilla on mukavaa. Hyi stana.
*

Joo, mullakin siis tähän liittyy yleisempikin arki-juhla-dualismin vastenmielisenä pitäminen.
gekk0
Musta ois kamalan kiva jos kaikesta teennäisestä pelleilystä huolimatta tää aihe pysyis itse asiassa ja nää turhanpäiväiset yleisen ilottomuuden promoamiset heittettäis tästä johonkin pahan olon kaatopaikalle.
Esteria
QUOTE(Seitti @ 16.10.2010, 15:01)

Ahihihihihii ihan loistavia <3

Noita täytyy tehdä.

Jos joku teistä haluaa tulla mun Suuriin Hällöweenbileisiin niin saa tulla smile.gif
Creative
QUOTE(Esteria @ 16.10.2010, 15:26)
Ahihihihihii ihan loistavia <3

Noita täytyy tehdä.

Jos joku teistä haluaa tulla mun Suuriin Hällöweenbileisiin niin saa tulla smile.gif
*

Kuulostaa kivalta, missä ne on? wub.gif
kazi
halloweenaiheisia silikoni muffinvuokia yms halloween kivaa löytyy tiimarista tongue.gif ainakin munkkivuoren ostarin tiimaris oli myös elintarvikevärejä sekä marsipaani levyjä myynnissä+ muffinsivuokia erilaisia: halloween ja sit iha sellasia tavallisia sööttejä värikkäitä smile.gif lisäksi bongasin pääkalloaiheisen jääpalamuotin sieltä jostai hyllystä smile.gif myös erilaisia kostyymejä löyty sieltä
Esteria
QUOTE(Creative @ 16.10.2010, 15:31)
Kuulostaa kivalta, missä ne on? wub.gif
*

Oulussa.
Seitti
QUOTE(Esteria @ 16.10.2010, 15:26)
*

Muuten vois tulla, mutta Oulu on vähän kaukana sad.gif

Tässä on kanssa yksi vähän ällö vihreä keitto, joka on helppo tehdä vegaanisena käyttämällä vegepekonia.

Tollanen Graveyard cake olis helppo tehdä vaikka suklaaruutujen ohjeella. Mutta onko mitään vegaanisia suklaakeksejä - siis sellasia, mitkä on ruskeita? Noita keksimuruja vaan mietin, vaikka voihan se maa olla jonkun muunkin väristä.
Malitus
Sori, jatkan sivupolkua vielä.
QUOTE(Creative @ 16.10.2010, 14:02)
*

Halloween on siis pohjimmiltaan sama kuin kelttien samhain, joka on rantaunut rapakon taakse, koska USA:ssa asuu enemmän irlantilaisia kuin Irlannissa. Hyvin samantapaisia juhlia on vietetty pitkin Eurooppaa, meillä nimellä kekri tai köyri. Kyse on ennen muuta kuoleman ja vainajien juhlasta. Vuoden loppu ja uuden alku sijoittuivat siihen kohtaan, kun luonto kuolee ja täytyisi selvitä pitkästä, pimeästä talvesta varastojen varassa. Tällaisissa järjestyksen murtumisen kohdissa vallitsee kaaos, jolloin vanha järjestys on kumoutunut, mutta uusi ei ole vielä alkanut. Raja arkimaailman ja kuolleiden maailman välillä on poikkeuksellisen ohut, ja tätä kaikkea symboloidaan ympäri maailmaa karnevaaleilla, joissa mikä tahansa on mahdollista ja tavalliset käytössäännöt eivät päde. Halloween on toki muuttanut muotoaan matkan varrella, idea siinä taustalla vähän unohtunut, enkä minäkään pahemmin perusta kaikesta markkinahössötyksestä, mutta täysin samaa voisi sanoa joulustakin. Olen kuitenkin päättänyt sympata halloweenia, koska se sentään toteuttaa kuoleman tuomista arkeen ja riehakasta iloittelua paremmin kuin saarnamiesten ankea korvausyritys nimeltä pyhäinmiestenpäivä.

Sitä paitsi, mikä tahansa tekosyy kokata noin hauskan näköisiä ruokia on aina paikallaan! Noiden kuvienne takia melkein jo alkaa harmittaa, että olen itse menossa viettämään perinteistä kekriä laatikkoruokineen. Mutta noh, ehkä pääsen taas vaatimaan viinaa ja kähmimään naisia kekripukkina. santa.gif
Esteria
QUOTE(Seitti @ 17.10.2010, 08:14)
Tollanen Graveyard cake olis helppo tehdä vaikka suklaaruutujen ohjeella. Mutta onko mitään vegaanisia suklaakeksejä - siis sellasia, mitkä on ruskeita? Noita keksimuruja vaan mietin, vaikka voihan se maa olla jonkun muunkin väristä.
*

Voihan siihen tietty tehdä itsekin niitä keksejä. Mää vähän mietin että jos jaksais tehdä. Tosin esim. digestivemurut näyttäis kivasti hiekalta, että ehkä sekin kävis. Suomessa ainakin minusta monesti haudat on hiekkaa eikä multaa vaikka mullasta puhutaan.

/edit
Tai jos löytää jostain erikoisliikkeestä jenkeistä tuotuja Oreoita. Tai sitte tekee vaan suklaasta tommosia murusia. Tai ruisleivästä (esim. Tallimestarin kiisseli on jälkiruoka johon tulee ruisleipää, jos joku ihmettelee mistä tuli mieleen.)
punainen
QUOTE(Seitti @ 17.10.2010, 08:14)

*

Pirkka spelttikeksit vois olla hyviä. Ne on melko tumman ruskeita. Samoin suklaarouhe näyttäisi varmaan aika samalta. Sellainen veitsellä/juustohöylällä vuoltu ohut raaste, tosin se ei taida olla niin ilmavaa kuin keksinmurut.
Minnu
QUOTE(Seitti @ 16.10.2010, 15:01)

Ihania! wub.gif
Mitäköhän tuo valkoinen silmissä ja hampaissa on ja miten sen saisi toteutettua, jos muun tekisi tummalla suklaalla? rolleyes.gif

Makeita herkkuja on niin, että on ihan vaikeaa valita, mutta suolaisten kanssa onkin jo hankalempaa. Kun melkeinpä pitäisi olla jotain sormisyötävää. Vieraitakin tulee n 20, joten en tiedä tulisiko toi (kovinkin mainio) soijasormi-idea turhan kalliiksi kaiken muun lisäksi.. unsure.gif
Ja onko liikaa makeaa, jos on sekä kakku, kuppikakkusia ja keksejä? biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.