Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vegaaneille sopivat ravintolat
Eläinoikeusfoorumi > KASVISSYÖNTI JA VEGANISMI > MAAT & KAUPUNGIT
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Albert
QUOTE(Perttu @ 30.5.2007, 09:49)
No voi perkele:
"SERVIN MÖKKI SULKEE OVENSA 2.6.2007. Vuokrasopimuksemme päättyy, kiitämme lämpimästi kaikkia yhteistyökumppaneitamme ja asiakkaitamme ja toivotamme hyvää kesää!"

Noniin, Otaniemen vegaaneille koittaa nälkäiset ajat.
*

Aika usein kun oon käynyt niin TUAS-talolla on ollut vegaanista ruokaa ainesosien mukaan, ei tietenkään aina eikä sitä merkata erikseen enää sad.gif
henri.
QUOTE(Perttu @ 30.5.2007, 10:46)
Dipolista saa satunnaisesti ruokaa, ja täffällä spagettipäivinä.

Olin reilu kk sitten aikeissa käydä Dipolissa syömässä, mut päivän ainoa kasvisruoka oli ohrapuuro! Jotenkin olin kuvitellut, et kyl sieltä nyt tänä päivänä täytyy saada kunnon kasvismätöt, kun on kuitenkin sen verran iso rafla...
Dalindeo
kävin eilen syömässä keskuskadun iguanassa (helsinki). siellä söin light burriton, josta jättämällä pois kermaviilin sai vegaanisen. guacamole on tarjoilijan mukaan vegaanista!!! (muutenkin tarjoilija oli todella hyvin perillä asioista). burriton sisällä oli ihan liian paljon sipulia. sit siellä oli myös kesäkurpitsaa. muuta ei sit vissiin ollutkaan. viereen tuli nachoja ja salsaa. nam. ja salaatti, mutta koska en ollut varma onko salaattikastike vegaanista ja en jaksanut kysyä tarjoilijalta, jätin sen syömättä. eli ihan ok safkaa. jotain papuja olis ollut hyvä burritoon saada.
Pupu
Mistähän Helsingin keskustasta saisi ns. raivoterveellistä (lounas)ruokaa? smile.gif Kun tuntuu, ettei mistään saa oikeasti sellaista vegaanista ruokaa, missä ei olisi vehnäjauhoa, sokeria, valkoista riisiä, turhaa rasvaa tai kastikkeita yms. Ja siis ateriassa pitäisi olla jotain täyttävääkin, eikä pelkästään perussalattia. Tuntuu kamalan hankalalta löytää mitään kunnollista noilla kriteereillä.
drone
QUOTE(Pupu @ 17.6.2007, 12:18)
Mistähän Helsingin keskustasta saisi ns. raivoterveellistä (lounas)ruokaa? smile.gif Kun tuntuu, ettei mistään saa oikeasti sellaista vegaanista ruokaa, missä ei olisi vehnäjauhoa, sokeria, valkoista riisiä, turhaa rasvaa tai kastikkeita yms. Ja siis ateriassa pitäisi olla jotain täyttävääkin, eikä pelkästään perussalattia. Tuntuu kamalan hankalalta löytää mitään kunnollista noilla kriteereillä.
*

Silvopleestä? Tai ehkäpä Zucchinista?
Hornansarvi
QUOTE(drone @ 17.6.2007, 13:44)
QUOTE(Pupu @ 17.6.2007, 12:18)
*

Silvopleestä? Tai ehkäpä Zucchinista?
*

sit on siinä vanhassa kauppahallissa etelärannassa semmonen elävänravinnon take awy-tyylinen pikapiste Vegetaari, missä valikoima tosin vaihtelee päivittäin. Siitä saa ite valita mieleisensä annoksen useista pienistä tarjolla olevista ruoista kuten salaatista jossa on tofua ja papuja ja marioiduista sienistä/kasviksista tms. joskus on ollut mm. tofupyöryköitä tai linssipihvejä, sekä jotain soppaakin+elävänravinnon murekkeita tms.pöperöitä. Homma maksaa 1,40 euroa 100g eli hiukan halvempaa kuin esim. Silvopleen eläväravinnon mössöt.
Tofuelain
Suomenlinnaan avattu uusi vegekahvila!

Viaporin Vege

Suomenlinnaan on avattu uusi kasvisravintola !!!

Viaporin Vege sijaitsee Panimon takana, vanhan Siwan vieressä - aivan lauttarannan tuntumassa.

Tarjolla tofu-, soija- sekä hamppuburgereita, luomukahvia ja herkullisia leivonnaisia. Laajennamme pian valikoimaamme päivän keitolla, smoothiesilla sekä päivän erikoisuuksilla.

Mikäli sinulla ei satu olemaan käteistä matkassa, voit maksaa ravintolassamme myös tekstiviestillä :-)

RAVINTOLASSAMME ILMAINEN INTERNET !
Wlan/Wifi-yhteys sekä nettipäätteet.

Etsimme työntekijää ---> soita 040 5445 300
Marylee
QUOTE(Tofuelain @ 17.6.2007, 19:59)
Tarjolla tofu-, soija- sekä hamppuburgereita
*

Kuulostaapa herkulliselta! Lisää tämmösiä ravintoloita. chef.gif
Hornansarvi

Viaporin Vege

Suomenlinnaan on avattu uusi kasvisravintola !!!

Viaporin Vege sijaitsee Panimon takana, vanhan Siwan vieressä - aivan lauttarannan tuntumassa.

Tarjolla tofu-, soija- sekä hamppuburgereita, luomukahvia ja herkullisia leivonnaisia. Laajennamme pian valikoimaamme päivän keitolla, smoothiesilla sekä päivän erikoisuuksilla.

Mikäli sinulla ei satu olemaan käteistä matkassa, voit maksaa ravintolassamme myös tekstiviestillä :-)

RAVINTOLASSAMME ILMAINEN INTERNET !
Wlan/Wifi-yhteys sekä nettipäätteet.

Etsimme työntekijää ---> soita 040 5445 300

*

WAUTSI! Juhannuksena jos on hyvä sää niin olis tarkotus tonne suokkiin lähteä kattelemaan, kiva jos sapuskaakin sieltä sitten saapi
semmi
QUOTE(Hornansarvi @ 18.6.2007, 13:47)
WAUTSI! Juhannuksena jos on hyvä sää niin olis tarkotus tonne  suokkiin lähteä kattelemaan, kiva jos sapuskaakin sieltä sitten saapi
*

No ei varmaan kannata, kun se on suljettu 21.-24.6.
Hornansarvi
QUOTE(semmi @ 18.6.2007, 19:00)
QUOTE(Hornansarvi @ 18.6.2007, 13:47)
WAUTSI! Juhannuksena jos on hyvä sää niin olis tarkotus tonne  suokkiin lähteä kattelemaan, kiva jos sapuskaakin sieltä sitten saapi
*

No ei varmaan kannata, kun se on suljettu 21.-24.6.
*

Örgh, niinpä tietysti..
larkki
QUOTE(Dalindeo @ 16.6.2007, 12:16)
kävin eilen syömässä keskuskadun iguanassa (helsinki). siellä söin light burriton, josta jättämällä pois kermaviilin sai vegaanisen. guacamole on tarjoilijan mukaan vegaanista!!! (muutenkin tarjoilija oli todella hyvin perillä asioista). burriton sisällä oli ihan liian paljon sipulia. sit siellä oli myös kesäkurpitsaa. muuta ei sit vissiin ollutkaan. viereen tuli nachoja ja salsaa. nam. ja salaatti, mutta koska en ollut varma onko salaattikastike vegaanista ja en jaksanut kysyä tarjoilijalta, jätin sen syömättä. eli ihan ok safkaa. jotain papuja olis ollut hyvä burritoon saada.
*

Keskuskadun Iguanassa ne kyllä osaa! Se guacamole on ihan järjettömän hyvää! Itse suosittelen vilpittömästi papuburritoa, sisallä ei oo juuri muuta kuin ruskeista pavuista tehtyä kastiketta, mutta must se on niin hyvää, ettei haittaa. Joskus otetaan poikaystävän kaa puokkiin papu ja light ni saadaan sit molemmat puolikas.

En jaksa selata tätä topikkia läpi, mutta onko täällä mainittu jo ravintola Maya, Kansallisteatterin kupeessa? Jos tarvitsee mennä vaikka sukulaisten kanssa "hienosti syömään" ne kannttaa viedä tonne. On nimittäin vähän tyyris (fahitas muistaakseni 13e). Tuolla on burritoja ja fajitaksia (enemmän niitä lettuja) ja salaatteja, tais olla joku riisi-curryhässäkkäkin. Ruoista saa helposti vegaanisia vaihtamalla juustot chilimarinoituun tofuun. Valitettavasti näiden guacamole ei oo vegaanista. Miljöö on tosi mukava ja seuralaiset on kehunu muitakin ruokia.

Edit: No olihan toi Maya mainittu edellisellä sivulla... Mut ehkä täs on vähän lisää tietoa. Toi Fajitas on tosiaan niin iso, et sen vois harkita syövän kahdestaankin, lettuja saa enemmän jos vaan pyytää.
svamp
[quote=larkki,19.6.2007, 10:44]

*

[/quote]

Keskuskadun Iguanassa ne kyllä osaa! Se guacamole on ihan järjettömän hyvää! Itse suosittelen vilpittömästi papuburritoa, sisallä ei oo juuri muuta kuin ruskeista pavuista tehtyä kastiketta, mutta must se on niin hyvää, ettei haittaa. Joskus otetaan poikaystävän kaa puokkiin papu ja light ni saadaan sit molemmat puolikas.

*

[/quote]

musta tuolla iguanassa oli ainakin hiton pahaa vegepastaa (pyysin erikseen vegaanisena), ja kaverit söi vegehampurilaiset, nekin oli tosi köykäset...
Dalindeo
QUOTE(larkki @ 19.6.2007, 10:44)
Itse suosittelen vilpittömästi papuburritoa,
*

yritin kyllä sanoa tarjoilijalle että olisi kiva saada papuja, mutta hän sanoi että tekee mulle light burriton ja "vähän" ohitti mun pyynnön. noh, ens kerralla sitten.
Elliytres
Pakko nyt vetää vähän kotiinpäinkin wink1.gif Tammisaaressa Ettanissa sain vegaanisen annoksen, vaik ei listalla sellast ollukaa. Tarjoilija kysy, mitä kaikkee syön/en syö, ja teki annoksen. Plussaa siitäki, et ku mentii sinne kehateitten kanssa, niitäki palveli tosi hyvin, eikä yhtää kattonu kieroo, niiku monet tekee smile.gif
Pipari
Jossakin Helsingin Iguanassa (oiskohan ollu Mannerheimintiellä? oon huono pääkaupunkisuunnistuksessa) söin kerran vegepizzan juustottomana. Sekä se myyjä, jolta tilasin, että se, joka pizzan toi pöytään, katsoivat tosi oudosti.

Tilattaessa:
"Saako pizzan ilman juustoa?" "Ööö, no saa jos joku tyyppi niin kummallisesti haluais..."
Ja pöydässä:
"Tässois tää vegepizza... ILMAN JUUSTOA?" ja tyyppi katto mua säälivän kysyvästi silmiin ja oli jo valmis viemään sen takaisin keittiöön.

Mutta pizza oli todella herkullista, seuralaiset taisivat olla ihan kateellisia... Juustottomuudessa on se hyvä puoli, ettei pizzasta tuu ähky. Mutta monissa paikoissa pizza jää liian kuivaksi, Iguanassa tätä ongelmaa ei ollut.
Lumimarja
Ei kai sen nyt luulisi niin outoa olevan jos joku tilaa pizzan ilman juustoa, kun onhan noita maitoallergisiakin ihan jonkin verran tässä maassa.
Hefu
Kerran Kuopiossa Pamukkalessa tilasin pitsan ilman juustoa ja se tarjoilija tarkisti kolmeen kertaan, että tosiaanko ilman juustoa. Kaverini sitten sanoi tarjoilijalle, että "eikö teillä ennen ole käynyt vegaaneja?". Tarjoilija sitten siihen, että "on kyllä, useinkin. Mutta kyllä ne aina ennen juustoa ovat syöneet..." blink.gif
Pipari
Mua eivät Kuopion Pamukkalessa ihmetelleet, vaikka pyysin juustottoman pizzan. Se ei tosin ollut mitenkään hyvää vaan kuivaa ja nahkeaa, joten siellä ei tarvi käydä uudempaa kertaa.
Lacrima
Helsingin Ravintola Kettusessa saa myös herkullista vegaanipitsaa, juustottomana siis. Pistivät ainakin omaani runsaasti sitä tomaattikastiketta, että ei jäänyt kuivaksi. Pitsa oli myös minun nälkääni nähden hyvän kokoinen. Hintaa en osaa enää sanoa, mutta ihan kohtuullinen se muistaakseni oli.

Mutta en tiedä, täyttäisikö se kuitenkaan Jukka Damagen vatsaa. tongue.gif
Perttu
Helsingin Ysibaarista (Bar 9, Uudenmaankatu) saa vegaanista soijabolognesepastaa. Oikein suositeltava, hintakin edullinen (8,60).
Jukka
QUOTE(Lacrima @ 20.6.2007, 23:51)
Mutta en tiedä, täyttäisikö se kuitenkaan Jukka Damagen vatsaa. tongue.gif
*

Olen kummastuksekseni huomannut vetoisuuden hieman pienentyneen.

Ennen olin ravintola-annoksista aina sitä mieltä, että ne ovat aina liian pieniä. Nykyään ne ovat mielestäni juuri sopivan kokoisia. Kun normaalin ravintola-annoksen syö kokonaan siitä lähtee nälkä mutta ei tule liian täysi olo.
Kuitu

no tuolla taidettin olla yhtenä, niin kauniina, päivänä. sieltä saa kahta vegaanista hampurilaista. syötiin hamppurilaiset. 6e, vähän kallis täytetystä ruispalasta, mutta hamppupihvi ja kastikkeet oli hyviä. aika hippimesta.

ja kalevankadulla on ihana pieni kreikkalaispaikka, josta saa tuoreita vegaanisia patonkeja (paras täyte: artisokka, munakoiso & tomaatti) ja tuoreita mehuja. nam. sen paikan nimi on gran delicato, helsingissä.
jK.MkIII
QUOTE(Kuitu @ 1.7.2007, 00:02)
ja kalevankadulla on ihana pieni kreikkalaispaikka, josta saa tuoreita vegaanisia patonkeja (paras täyte: artisokka, munakoiso & tomaatti) ja tuoreita mehuja. nam. sen paikan nimi on gran delicato, helsingissä.
*

Tästä epätarkasta osoitteesta suuttuneena meinasin kirjoittaa viestin ja kysyä että mikähän numero ois kun tuo katu on kuitenkin 8 korttelia pitkä. Mutta mitäs sitä kysymään kun kaikki tieto löytyy kun vähän etsii... eli Kalevankatu 34, Albertinkadun kulmassa ilmeisesti.

No pitääpäs käväistä tarkistamassa kun pitäs käväistä tällä viikolla ihan naapurissa smile.gif
Tofuelain
palmian ruokaloista olen saanut vegaanista ruokaa. joinain päivinä hyvää, joinain päivinä aika mautonta. parasta on ollut marinoidusta tofusta valmistetut paneroidut pihvit!
Anna
Gran Delicaton omistaja on aika kiva setä, kaveri joka osaa vähän kreikkaa saa sieltä aina ilmaisia bonuksia. Ja siellä on kuulemma stadin paras espresso, en voi todistaa kun en juo mustana.
Kuitu
QUOTE(jK.MkIII @ 3.7.2007, 22:46)
Tästä epätarkasta osoitteesta suuttuneena meinasin kirjoittaa viestin ja kysyä että mikähän numero ois kun tuo katu on kuitenkin 8 korttelia pitkä. Mutta mitäs sitä kysymään kun kaikki tieto löytyy kun vähän etsii... eli Kalevankatu 34, Albertinkadun kulmassa ilmeisesti.

No pitääpäs käväistä tarkistamassa kun pitäs käväistä tällä viikolla ihan naapurissa smile.gif
*

joo anteeksi, olin niin keskittynyt niiden leipien makuun ja olin jopa ylpeä, että muistin laittaa kaupungin edes lopuksi. heh. siinä kulmassa juuri, kannattaa mennä. olen itsekin tainnut käydä kolme kertaa tässä muutaman päivän aikana. (ja tuohon parhaaseen täytteeseen kannattaa pyytää vielä kevätsipuli.) ne tekee leivät vasta tilauksen jälkeen, mehut on tuorepuristettuja, ja tomaattilevite on vegaanista.
mandariini
vietän synttäreitä ensi kuussa ja olisin halunnut mennä silvpleehen syömään, vaan eipä tuo ole kesällä auki sad.gif.
onko joku käynyt tuolla shanghai cityssä, millaiset tilat siellä on ja millainen vegeruoka?
ja onko muita ehdotuksia? smile.gif
Dalindeo
QUOTE(Kuitu @ 1.7.2007, 00:02)

*

tonne mä meen lauantaina jump.gif
Perttu
Jees, oli kyllä oikein mainio tuo Suokin vegekahvila. Suosittelemme!!
Dalindeo
joo, se oli hyvä. söin hamppuburgerin.
olga
Onko jossain tietoa siitä että missä turun pizzerioissa jne.. paikoissa on vegaaniset falafelit ja sen sellasta? onko joku kysellyt..
vimma
Nyt-liite tiedotti, että Viaporin Vegen omistaja avaisi Kallioon vegesnägärin, aika loistavaa smile.gif .

Eilen olin työporukan kanssa syömässä ravintola Comassa Helsingissä. Mun pomolle oli pariinkin otteeseen ravintolan puolelta vakuutettu, että vegaanisafka onnistuu ja että "heillä käy usein vegaaneja". Tilatessa sit vielä varmistelin asiaa, ja homman piti olla hoidossa.

Alkuruoka menikin ihan ok, söin grillattua kesäkurpitsapaistosta. Pääruuaksi olin tilannut tattirisottoa. Tulihan se, mutta komeasti juustokuorrutettuna ja todennäköisesti myös kastikkeessa oli juustoa. Laitoin annoksen takaisin. Seuraava yritys olikin sitten ihan hyvä, toivottavasti todella oli vegaaninenkin wacko.gif .

Mutta muutenkin tuolla oli aika ihme sähläystä tarjoiluiden, ruokien ja laskunkin kanssa, ja kaiken lisäksi äärettömän hidas palvelu, joten en voi pahemmin suositella.
Dalindeo
QUOTE(vimma @ 15.8.2007, 20:15)
Comassa Helsingissä.

Mutta muutenkin tuolla oli aika ihme sähläystä tarjoiluiden, ruokien ja laskunkin kanssa, ja kaiken lisäksi äärettömän hidas palvelu, joten en voi pahemmin suositella.
*

niin. nomen est omen. rolleyes.gif
mevvu
Mä kävin eilen testaamassa Eerikinkadulla sijaitsevan kiinalaisen Ming Innin. Paikkaa mainostettiin joskus pari kuukautta sitten Cityssä erittäin halpana noutokiinalaisena. Otin tofua ja vihanneksia currykastikkeella mukaan (ja tietty riisi kuului hintaan), hintaa tuli 5,40 €. Annos oli järkyttävän iso, jaksoin syödä ehkä kolmasosan. En kyl tota currytofua suosittele, ruoka ei ollut currya nähnytkään ja tofua oli niukanlaisesti. Ehkä joku muu paikan kastikkeista (ainakin kung po, mustapapu, satay, hapanimelä ja chili) toimii paremmin. Muuten ihan ok, ruoka tuli nopeasti ja oli hyvin pakattu. smile.gif
Hornansarvi
Kävin tänään pitkästä aikaa sushia syömässä. Ensin mentiin Kotoon joka on siis Kalevankadun Japanilainen ala carte tyylinen ravintlo(ei pelkkä sushibaari), listalla oli tosi monta kivan kuulosta annosata joista valkkasin sushi no maki(kasvissuhisetin) merileväsalaatin ja olisin ottanut vielä erikseen tofu-inarisusheja.Mutta kun kysyin tilatessani ovatko nämä vegaaneille sopivia ystävällinen tarjoilija kävi keittiöstä kysymässä ja palatessaan ilmoitti että kaikki sushit sisältävät kalakastiketta ja ainoa vegaanille soveltuva on vihreä salaatti tai merileväsalaatti.. Noh, voi mömmö aattelin ja sushin himoissani suunistin kohti kunnon snobimestaa; Kämp galleriassa sijaitsevaa Zen Sushia, jonka sitten huomasin olevan sopivasti remontissa...

Nälkä alkoi jo ollA melkoinen, joten sitten vain nokka kohti Mikonkadun Aikatalon tunkkaista sushibaaria Ichibania(sama kuin kampissa). Sieltä olin jo aiemminkin saanut vegaaniset kasvis sushit joten ainakin tältä osin oli sapuskaa tiedossa. Tilasin siis vege-setin ja mnainitsin vielä tekemään ilman majoneesia tms. eläinmömöjä.

Tilasin myös inarisusheja(2kpl) eli tofunyytiti, olivat hyviä myös ja vegerullatkin sitten kun tulivat vihdoin(ruuhka aika...) olivat tuoreita ja maukkaita, tosin jotain vaihtelua olisi kiva näin vegaaninkin saada sushiannoksiinsa.
Merlievä salaattia tilasin myös mutta se olikin loppu joten anti olla..

Noh tää meni tällätavalla tälläkertaa, toivonmukaan ens kerralla vähän onnistuneempi syönti reissu.
Anna
Tosta tuli mieleeni, että sain kerran Kabukissa niin tajuttoman hyvää wokkityyppistä härpäkkää, ettei oo ees tosi. Annos oli tosin niin iso, että vaikka mulla oli ihan tajuton nälkä, en saanut siitä puoliakaan alas. Mut sairaan hyvää se oli. Mä siis vihaan merilevää ja sushia ja kaikkea japanilaista, mutta se pöperö minkä ne näillä spekseillä mulle teki, oli hyvää smile.gif (Niin ja pyysin sen ilman sieniä kans.)
Albert
Maanantaina käytiin Rodolfossa syömässä, oli etukäteen ilmoitettu seurueessa olevan vegaaneja pöytävarauksen yhteydessä (vähän haparointia puhelimen toisessa päässä mitä se tarkoittaa), tarjoilija taas ties heti homman nimen. Sain alkupalaksi ton:
-valkosipulilla marinoituja kasviksia ja valkosipulileipää
ja pääruuaksi kasvispastaa. Pasta näytti aluksi vaan spagetilta jossa on pari lirausta tomaattikastiketta, mutta spagetin alla oli hyvät määrät kasviksia. Ruoka oli maukasta, joskaan ei taaskaan oikeastaan proteiinia ollut ollenkaan, mutta vatsan about sai täyteen.
Mariana
Itse käyn todella usein Mayassa ja sieltä saa nykyisin kaksi vegaaniannosta savutofulla, koska en pidä savutofusta niin otan yleensä vuohenjuustolla (kerran söin enkä pitänyt yhtään). Mieheni (joka nykyisin on kasvissyöjä) otti sellaisen annoksen ja kehui kovasti vaikka ei tofusta pidäkään. smile.gif Chilitofua voi varmasti pyytää myös sellaiseen annokseen, jossa sitä ei tavallisesti ole lihan/vuohenjuuston tilalle, jos tarkistaa ettei kastikkeeseen kuulu eläinkunnan tuotteita. Maya on keskeisellä paikalla ja nykyisin myös savuton eikä ruokakaan minusta ole pahan hintaista varsinkin kun annokset ovat jättikokoisia.

26. CHILI CON TOFU Y CHAMPIÑONES 10,80 €
Chilitofua, marinoituja sieniä, cashewpähkinöitä, melonia ja pebrevinaigretteä

50. CHILI CON TOFU 10,80 €
Chilitofua, cashewpähkinöitä ja kasviksia
korianterikastikkeessa, annatoriisi.

henri.
QUOTE(vimma @ 15.8.2007, 20:15)
Nyt-liite tiedotti, että Viaporin Vegen omistaja avaisi Kallioon vegesnägärin, aika loistavaa smile.gif .

Vaasankadulla aukeaa tällä viikolla uusi Vegemesta.
Avoinna su-to 12-18 sekä pe-la 12-00.
Aukioloajat laajenevat syksyn aikana.

http://www.viaporinvege.info/

Kuulemma annokset ovat yhtä lukuunottamatta ovat vegaanisia ja jatkossa paikka tulee olemaan auki aamuviiteen (viikonloppuisin ainakin).
Albert
QUOTE(henri. @ 5.9.2007, 12:07)
Kuulemma annokset ovat yhtä lukuunottamatta ovat vegaanisia ja jatkossa paikka tulee olemaan auki aamuviiteen (viikonloppuisin ainakin).
*

Eli varmaan samanlaista menuta odotettavissa kuin viaporin vegessäkin? ihan hyvää, mutta vähän pieniä olivat annokset, ja siihen nähden vähän kallista, mutta jos se 5 asti on auki niin mikä ettei smile.gif
jK.MkIII
QUOTE(Mariana @ 2.9.2007, 11:07)
Itse käyn todella usein Mayassa ja sieltä saa nykyisin kaksi vegaaniannosta savutofulla
*

Hoksasin tällaisenkin viestin ja Mayan entisenä kanta-asiakkaana (ei ravintolan vika et entinen wink1.gif) voin sanoa että tuolla kannattaa ehdottomasti käydä lounasaikaan. Vaihtuvassa lounasmenussa on aina keitto ja kasvisateria, ja jos sattuu huono tuuri eikä kumpikaan ole vegaaninen niin sitten ovat aina tehneet jotain ...millä lailla sit onkin ne kaikkein parhaimmat annokset tullut wink1.gif
Frostbitten
Osaisiko kukaan suositella mitään suhteellisen halpaa ns. pikaruokapaikkaa vegaanille Helsingistä? Piakkoin olisin sinne menossa, ja pitäisi saada varmaan syötävääkin siellä, mutta omaisuuksia en voi maksaa. Eli samaa hintaluokkaa kuin nämä Mäkkärit ja Heset, mutta niihin en halua mennä ja olen ihan ummikko kaikkien ravintoloiden kanssa, koska olen tällainen metsäläinen. blush.gif Eli jotain halpaa, nopeaa ja maukasta + tietty täyttävää. tongue.gif
Anna
QUOTE(Frostbitten @ 8.9.2007, 19:45)
Osaisiko kukaan suositella mitään suhteellisen halpaa ns. pikaruokapaikkaa vegaanille Helsingistä? Piakkoin olisin sinne menossa, ja pitäisi saada varmaan syötävääkin siellä, mutta omaisuuksia en voi maksaa. Eli samaa hintaluokkaa kuin nämä Mäkkärit ja Heset, mutta niihin en halua mennä ja olen ihan ummikko kaikkien ravintoloiden kanssa, koska olen tällainen metsäläinen.  blush.gif  Eli jotain halpaa, nopeaa ja maukasta + tietty täyttävää.
*
No tietenkin New Bamboo Center! eat2.gif

http://www.city.fi/lehti/arvostelut/ravint...view.php?id=101
henri.
QUOTE(henri. @ 5.9.2007, 12:07)
Vaasankadulla aukeaa tällä viikolla uusi Vegemesta.

Onks joku foorumilainen käynyt jo testaamassa tuon? Kommentteja?
Albert
QUOTE(henri. @ 10.9.2007, 09:16)
*

ei ollut vielä perjantaina auki sad.gif näytti sellaiselta tosi pieneltä mestalta, ei siis mikään ravintola, mutta pikamättöä nähtävästi tulossa, mukavan kuuloisia ruokamainoksia siinä oli.
rytmipojat
^ mä kävin tuolta nappaamassa tofuburgerin mukaan eilen, sunnuntaina. se oli melkeempä parempi kuin mitä aiemmin olin syöny suokissa. paikka oli kuulemma perjantaina avannu, mut ihan alkutekijöissä viel.

LUFT
kävin täällä samaisena sunnuntaina kahvilla ja havaitsin varsin mainiot vegaaniruokavaihtoehdot. oli ainakin tofuleipiä (hintaa en muista) ja runsaita salaatteja (7,90) joissa vihannessalaattipohjan päälle sai valita 2 täytettä. vegaanisilta vaikuttivat ainakin: tofutäyte, rakuunaporkkanat, tapas-lajitelma, marinoidut kasvikset (?), sinimailasen idut. ja siihen sai valita jonkun kolmesta kastikkeesta.

ravintolakone kertoo:

Luft
Aleksis Kiven katu 30, 00510 Helsinki
Itäinen kantakaupunki

ma—to 8:00—23:00, pe 8:00—2:00, la 11:00—2:00, su 11:00—23:00
Aamiaisbuffet la—su 11:00—13:00.

Tim Uskalin ja Toni Rantasen palettiin ilmestyi kesällä 2007 ilmava ja valoisa kahvila Aleksis Kiven kadun ja Fleminginkadun kulmaan. Kahvia ja teetä sekä leipiä ja makeita leivonnaisia löytyy joka lähtöön. Vallilan pankki- ja kauppakorttelien toimistoväen lounaaksi ja muille vaikka päivälliseksi tarjotaan ruokaisia salaatteja, joiden täytteet ja kastikkeet asiakas voi valita useiden vaihtoehtojen joukosta.
A-oikeudet takaavat aukiolon myöhäiseen iltaan ja viikonloppuisin pikkutunneille asti.
elma
QUOTE(henri. @ 10.9.2007, 09:16)
*

Kävin myös sunnuntaina syömässä tofuburgerin, oli hyvää ja kaikki oli vegaanista majoneesia myöten siis. Ei siitä kuitenkaan nälkä oikein lähtenyt, mutta ei valittamista, oikein mukavan oloinen paikka. smile.gif Hinnat oli 4-6 euron paikkeilla ja kaikenlaisia erilaisia juomiakin oli myynnissä.
Frostbitten
Meinasin mennä tuonne Vegemestaan, mutta jos niillä burgereilla ei nälkä lähde ja maksaa jotain 6 € niin taidan jättää väliin. ermm.gif Tuo New Bamboo Center vaikutti hyvältä, sinne siis! Kellään hajua, paljonko tuo currytofu maksaa?

Edit. typo.
Tofuelain
China Express. Sörnäisten rantatie 8, Helsinki.

ekalla käyntikerralla söin kung po tofun joka oli aivan kauheaa. pahina syömääni. lisätty soijakastike vain pahensi asiaa.

toisella kerralla otin pekingin tofua, joka oli aivan kelvollista. perus kiinalaista, ei huonoa jos ei aivan mahtavaakaan. jälleen kerran lisätty soijakastike pahensi makua.

tuomio: jos ei ota kung po tofua, kaikki on hyvin. kunhan ei lisää paikan soijakastiketta. hinnat 6-8 euroa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.